Camilla Nguyen er årets masterstudent

– En person som har utmerket seg, skriver juryen i sin begrunnelse.

Bilde av Camilla Nguyen.
Camilla Nguyen er Årets masterstudent ved Handelshøyskolen ved UiA. Foto: Privat

«Årets masterstudent» ved Handelshøyskolen ved UiA er en årlig kåring, hvor deltakerne er studenter ved master i regnskap og revisjon (MRR) og master i økonomi og administrasjon.

I 2020 går prisen til Camilla Nguyen, som har tatt en master i regnskap og revisjon. Kriteriene for årets pris har vært karakterer, verv og jobberfaring under studietiden.

– Veldig gøy

– Det er veldig gøy å bli kåret til Årets masterstudent. Jeg fikk vite det noen dager før jeg leverte inn masteroppgaven, så det var en hyggelig beskjed å få i innspurten, sier Nguyen.

Hun har studert ved UiA i fem år, og har fra starten av hatt verv i linjeforeningen Mercurius. Hun har også vært studentrepresentant, og vært med på å arrangere Næringslivskonferansen. I tillegg til fullt studium og gode akademiske resultater har Camilla Nguyen jobbet som hjelpelærer for yngre studenter, og fullført praksis med en arbeidsmengde som tilsvarer en fulltidsjobb.

Et forbilde

– Det var flere gode kandidater til årets pris, men Camilla Nguyen hadde det lille ekstra som skulle til, sier Sofie Drange.

Hun er også student, og har sittet i juryen. I juryens begrunnelse står det følgende: «Juryen mener at personen er et forbilde for andre studenter, og representerer UIA og Handelshøyskolen ved UiA på en svært god måte».

Les hele juryens begrunnelse her:

Annerledes feiring

Normalt deles prisen ut under «Celebration Lunch», hvor alle masterstudentene fra regnskap og revisjon og økonomi og administrasjon er til stede. I år kunne ikke dette arrangeres på grunn av koronasituasjonen.

– Det blir en annerledes feiring, men jeg klandrer ingen for det. Handelshøyskolen ved UiA gjør det beste ut av det, sier Nguyen, som varmt anbefaler Universitetet i Agder.

– UiA har mye å by på, og gjennom de forskjellige vervene og idrettslagene har jeg fått gode venner. Jeg vil absolutt anbefale Universitetet i Agder til andre, sier årets masterstudent.