Bli med på UiA-løpet

Onsdag 7. september relanseres UiA-løpet, og alle inntekter går til TV-aksjonen. Bli med og løp!

Bildet viser to personer som løper, med "UiA-løpet" og en QR-kode over.
Du kan melde deg på løpet ved å benytte QR-koden på dette bildet.

UiA-løpet avholdes ved Campus Kristiansand den 7. september klokken 18. Deltagerne samles ved plenen før løpet starter. Løypa er på fire kilometer, og alle inntekter fra løpet går til årets TV-aksjon som er til støtte for Leger Uten Grenser.

– Dette er et flott tiltak fra våre engasjerte studenter, og jeg vil oppfordre alle våre ansatte til å bli med, sier universitetsdirektør Seunn Smith-Tønnessen.

Meld deg på løpet her eller bruk QR-koden på bildet over.

Løpet koster 150 kroner å være med på. Det vil bli forskjellige premier, blant annet for beste kostyme og beste bilde som er tagget med #uialøpet.

Håper på 200 deltakere

– Vi er snart oppe i 160 påmeldte, og vårt første mål var å nå 100 stykk. Så nå håper vi på 200, sier Oda Isnes Tyse, nestleder i Trisalus.

Bildet viser Oda Isnes Tyse i Trisalus som holder opp armbåndet som alle løpsdeltagere skal få.

Nestleder Oda Isnes Tyse i Trisalus med armbåndet alle deltagere får.

Linjeforeningen Trisalus er for studenter innen folkehelse, idrett, ernæring og friluftsliv. De har satt store deler av universitetet i sving før løpet.

– Sykepleiestudenter skal hjelpe oss med førstehjelp under løpet, og ernæringsstudenter skal lage mat. Kantina stiller med frukt til deltakerne, og vi får også hjelp av IKT-studenter til å lage videoer, sier Tyse.

Vil inkludere alle

Målet med løpet er å få samlet inn mest mulig penger til TV-aksjonen, og å få flest mulig i aktivitet.

– Vi håper på godt vær, men uansett håper jeg å se både studenter, forelesere og andre kjente fjes fra UiA ute i løypa. Vi ønsker å inkludere alle, uansett hvordan de ønsker å fullføre løpet, sier Tyse.

Det blir after-party for løpet på utestedet Harvey’s, hvor deltagere får gratis inngang.