Bekreftet smitte etter besøk ved Fakultet for helse- og idrettsvitenskap

En håndverker som arbeidet i I-bygget - Ketil Moes hus, Campus Kristiansand hos Fakultet for helse- og idrettsvitenskap, har fått bekreftet covid-19-virus. Nærkontaktene på UiA er varslet.

Korona-viruset-2871--cdc-alissa-eckert-ms_modifisert

Håndverkeren er satt i isolasjon av kommunehelsetjenestens smittesporere.

I tidsrommet han arbeidet ved pauserommet i I-bygget traff han bare tre personer, Disse var i nærheten av ham så lenge at de er nærkontakter. Alle tre er ansatte, er oppsporet og satt i karantene. De skal korona-teste seg fredag, og familiene deres er satt i ventekarantene.

Ekstra renhold er bestilt til etasjen i I-bygget der håndverkeren arbeidet.

Husk – og følg - smittevernreglene

Ved UiA har vi alle vært flinke og heldige, og har unngått hel nedstengning dette studieåret. Nå gjelder det at vi holder ut, slik at vi klarer å fullføre semesteret uten stengte dører.

1. Hold deg hjemme hvis du er syk eller kjenner selv svært små symptomer på luftveisinfeksjon

2. Vask hendene eller sprit dem ofte

3. Sosial distanse er viktig - ikke skrump smittevern-meteren, men la den heller vokse til to meter. Husk det også når du er i kantina og på fellesområder.

4. Begrens nærkontaktene så godt du kan, og ha oversikt over de du har hatt kontakt med i mer enn 15 minutter på mindre enn to meters hold

Vi legger til at:

5. Bruk QR-kodene når du er i rom som er merket og

6. Last ned Smittestopp-appen fra FHI..

Alle slike små bidrag gjør at vi alle stiller bedre rustet i kampen for å unngå nedstengning.