Jump to main content

Bærekraftig samarbeid i NORCE

UiA signerer en gjensidig forpliktende samarbeidsavtale med forskningsselskapet NORCE og tre andre universiteter.

Styreleder Hans Olav Lindal i NORCE (t.v) signerer samarbeidsavtalen. Ved siden av Lindal signerer styremedlem Robert Bjerknes. Til høyre på bildet tar rektorer pennen fatt: Dag Rune Olsen ved UiB (nærmest til høyre), Marit Boyesen ved UiS og Frank Reichert ved UiA. (Foto: NORCE / Andreas R. Graven)

Ledere fra universitetene i Bergen, Stavanger og Agder var samlet i Bergen og undertegnet en samarbeidsavtale med forskningsselskapet NORCE. Universitetet i Tromsø signerte via videolink og fra første januar er de også med gjennom NORCEs fusjon med forskningsselskapet Norut.

– Fire universiteter sammen med oss på eiersiden - det er en gavepakke. Det sa Elisabeth Maråk Støle, administrerende direktør i NORCE under signeringen.

«Sammen for en bærekraftig fremtid» var tittelen på Støle sitt innlegg.

Vi svarer veldig godt på langtidsplanen for forskning med fire universiteter og NORCE på samme lag, sa Støle.

Les mer på NORCEs nettsider.

Her kan du lese om Agderforskning og Teknova som fra 1. oktober i år er en del av NORCE.

UiA er medeier i NORCE. I september presenterte NORCE-direktør Elisabeth Maråk Støle senteret med visjoner for UiA-styret

Norut ved UiTromsø blir en del av NORCE fra nyttår.