André Tofteland ny fakultetsdirektør

André Tofteland (48) er i dag tilsatt som ny fakultetsdirektør for Handelshøyskolen ved UiA. Han kommer fra stillingen som instituttleder ved Institutt for økonomi, UiA.

André Tofteland, UiA

André Tofteland er utdannet siviløkonom fra daværende Agder Distriktshøgskole, og har i tillegg høyere avdelingseksamen i bedriftsøkonomi fra NHH – og i tillegg praktisk pedagogisk seminar fra UiB.

Han har hatt ulike undervisningsstillinger ved NHH og daværende HiA, og også vært høyskolelektor og førstelektor både ved HiA og UiS. Ved Institutt for økonomi har Tofteland siden 2007 innehatt stillingene både som instituttleder og seksjonsleder, og han var også en periode fungerende fakultetsdirektør (2010-2011).

Stillingen som fakultetsdirektør ved Handelshøyskolen har vært utlyst som følge av at Fakultet for økonomi og samfunnsvitenskap tidligere har blitt delt i to fakulteter; Handelshøyskolen og Fakultet for samfunnsvitenskap.

Handelshøyskolen har i dag rundt 2100 studenter fordelt på de ulike studieprogrammene. Det er circa 75 fast ansatte, hvorav 12 i fakultetsadministrasjonen. Fakultetet er organisert i fire institutter: Institutt for arbeidsliv og innovasjon, Institutt for rettsvitenskap, Institutt for strategi og ledelse og Institutt for økonomi.

Tekst: Paal Pedersen