Jump to main content

Allmøte om strategiprosessen

På allmøtene torsdag fikk studenter, ansatte og eksterne interessenter innsikt i organisering, tidsplan og den videre framdriften for strategiprosessen.

strategiprosess horisont

Visjon og satsingsområder

Styringsgruppen foreslår «Samskaping av kunnskap» som UiAs nye visjon, og tre strategiske satsingsområder under overskriftene:

• Utdanning
  • Global mentalitet
  • Samfunnsengasjert og nyskapende

Mer om forslaget til visjon og de tre satsingsområdene finner du i styresaken.

Den nye overordnede strategien for UiA skal vedtas av universitetsstyret i deres møte 20.-21. juni 2016.

Organisering og tidsplan

Universitetsstyret vedtok i sitt januarmøte (S-sak 5/16) organisering og tidsplan for arbeidet med utvikling av UiAs strategi 2016-2020. Utviklingen av strategidokumentet skjer i to hoveddeler. Visjon og inntil tre strategiske satsingsområder for UiA skal vedtas 20. april. Nærmere beskrivelser av målsettinger og tiltak skal utvikles fram mot styremøtet 20.-21. juni.

Forslagene som legges frem for styret har involvert ansatte, studenter og eksterne interessenter i seminarer/ workshops, innspill til strategiprosessens nettside, allmøter ved flere av fakultetene, diskusjoner i Strategirådet og en bred høringsrunde til de ordinære styringsorganene (fakultetsstyrene/ avdelingsstyret for lærerutdanning) og fellesadministrasjonen ved universitetet. I tillegg har et bredt utvalg av eksterne interessenter i offentlig og privat virksomhet i landsdelen kommet med innspill.

Allmøter

Det ble arrangert allmøter, torsdag 21. april, både i Grimstad og i Kristiansand.

Se video fra allmøtet i Kristiansand:

Tekst: Paal Pedersen