Aksjon Lesbos: 33 000 kroner er samlet inn så langt

Hjelp oss å hjelpe flyktningene på Lesbos! Det er nå kommet inn over 33 000 kroner i innsamlingsaksjonen Aksjon Lesbos.

Illustrasjon. Det er nå kommet inn 33 050 kroner til Universitetet i Agders innsamlingsaksjon Aksjon Lesbos.

Lesbos er den øya i Egeerhavet som tar i mot flest flyktninger. 14.000 flyktninger har så langt i år kommet sjøvegen til den greske øya Lesbos. Siden Universitetet i Agder også er en del av lokalmiljøet på Lesbos med Metochi Study Centre, ønsker vi å ta medansvar og bidra med hjelp.

En egen konto «Aksjon Lesbos» er opprettet til dette formålet. Gi ditt bidrag på konto: 6580 23 47086

UiA har valgt ut veldedighetsorganisasjonen Agkalia som mottaker av pengene som kommer inn i innsamlingsaksjonen. Denne organisasjonen er ledet av Papa Stratis. Han er prest på Lesbos og har siden 2007 vært svært engasjert i flyktningesaken.

Agkalia gir akutt hjelp til flyktninger i det de ankommer øya, men gir også økonomisk og materiell støtte til andre frivillige organisasjoner og institusjoner som jobber med samme sak.

Hjelp flyktningene på Lesbos
Metochi studiesenter