200 masterstudenter og 200 gjester samlet til fest

Mandag 3. juni ble en flott dag for UiAs avgangsstudenter i Kristiansand. I sentrum for arrangementet var studentene, som selv sto for mesteparten av programmet.

Bilde av 228 masterstudenter i Vrimlehallen.
Totalt 228 masterstudenter deltok på feiringen.

Årets masteravslutning ble avholdt i Henrik Ibsens auditorium, med studenter, deres familie og ansatte. Totalt 427 personer deltok på arrangementet, og Vrimlehallen var fylt med festkledde og feststemte mennesker.

Undertittelen for masteravslutningen var «For, av og med studenter», siden studentene selv bidro med mye av innholdet og underholdningen under markeringen. Både konferansierer og musikere var studenter ved UiA.

For studenter, av studenter

Sentralt i programmet var intervjuer med fem studenter: Melina Charlotte Berka, Bruno Gagro, Anne-Lene Semb, Vemund Heggem og Anna Zubkova.

Bilde av Reidar Fuglestad, administrerende direktør ved Sørlandets Kunstmuseum.

Reidar Fuglestad, administrerende direktør ved Sørlandets Kunstmuseum, talte til avgangsstudentene.

De ble intervjuet om sine masteroppgaver, prosjektene de har jobbet med og hvordan de har opplevd å være student på UiA.

Flere taler

Administrerende direktør ved Sørlandets Kunstmuseum, Reidar Fuglestad, talte til studentene om overgangen til arbeidslivet og viktigheten av å være nysgjerrig på nye oppgaver.

Påtroppende rektor Sunniva Whittaker og STA-leder Benedicte Nordlie sa også noen velvalgte ord til studentene, før festen fortsatte i kantina.