Stemningsfull ny CD fra Per Kjetil Farstad

Without Words er tittelen på en ny CD med egenkomponert stemningsfull gitarmusikk av dekanus Per Kjetil Farstad ved Fakultet for kunstfag.

CD-ens undertittel er " Where Words End, Music begins; en treffende undertittel da komposisjonene leier lytterne inn i et behagelig, lyst og rolig landskap fylt av klar og skinnende gitarklang som ikke lar seg beskrive godt nok med ord. Spesielt spennende er det at Farstad på CD-en spiller en rekke gitar-typer, som klassisk gitar, spesialstemte dobros, jazz-gitar, gitar-sitar og baritone-gitar. Det gir den samlede CD-en en skjeldent rik og enestående fylde.
Den 42 minutter lange CD-en består av 10 komposisjoner som Farstad har utviklet etter inspirasjonskilder som spenner fra en tur til Israel til gleden over sitt første barnebarn.  En av komposisjonene er også et minne over en venn som gikkk bort i alt for ung alder. En annen er tilegnet fader Nicodemus, abbeden i Limonos-kloseteret på Lesbos i Hellas, hvor Høgskolen i Agder har et studiested. Komposisjonen ble blant annet fremført for Nikodemus på studiestedets 10-årsmarkering sist sommer. Med på CD-en er også Roar Farstad, som spiller perkussjon, og Richard Farstad på bass og sang uten ord. CD-en er utgitt på FSP Farstad Sound Productions i Kristiansand. Mer om Per Kjetil Farstad finner du her!