Statsråden tydelig om UiA-HiT

Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen mener det er positivt at samarbeidet mellom Høgskolen i Telemark (HiT) og Universitetet i Agder (UiA) fortsetter, skriver Kunnskapsdepartementet i en pressemelding.

Samarbeidet mellom de to institusjonene har blant annet resultert i et prosjekt for å utvikle faglige og administrative felles tiltak mellom de to institusjonene.

Dette brevet er svar til institusjonene på om statsråd Torbjørn Røe Isaksen støtter en videre utredning av grunnlaget for å kunne ta stilling til en eventuell fusjon eller et utvidet samarbeid, skriver Kunnskapsdepartementet.

- Jeg er glad for at statsråden er tydelig og klar. Det gjør uttalelsen mye enklere å forholde seg til, og avskjærer spekulasjoner, sier rektor Torunn Lauvdal.

Se også sak med lenker i Agderposten:

Les pressemeldingen fra Kunnskapsdepartementet med lenke til brevet til institusjonene: