MiT-forelesninger på i-tunes

Lyst til å gå på forelesning på MiT (Massachusetts Intstitute og Technology) eller på Stanford University? Eller andre toppuniversiteter i USA? Det kan du gjøre på i-tunes.

Haugevis av amerikanske universiteter legger ut forelesningene sine på iTunes. Helt gratis.

iTunes er ikke bare et populært musikkprogram og en populær musikkbutikk, men du kan også laste ned hjemmelagde videosnutter og radioprogrammer som podcasts, skriver Aftenposten.

Dette har fått mange universiteter til å se muligheten til å distribuere forelesninger gjennom dette systemet. Du får selvfølgelig ikke en hel utdannelse, med eksamen og diplom, men muligheten til å få høre interessante forelesninger.

Les hva Aftenposten skriver om dette - med direkte linker til MiT og Stanford - og flere tips blant kommentarene.

Og hvem vet - når HiAs sagnomsuste nettportal kommer ......