Jump to main content

Dudes fra Rytmisk vant Battle of bands

Drammensbandet Dudes vant søndag norgesfinalen i Global Battle of the Bands (GBOB) på John Dee i Oslo. Samtlige fem i bandet er studenter ved UiAs Institutt for rytmisk musikk.

I februar spiller bandet verdensfinalen i Global Battle of the Bands (GBOB) i Thailand, skriver Drammens Tidende på nett - dt.no.

Bandet består av Nicolai Vestad Codling (23), Jonas Falck Evensen (22), Theo Saenger (22), Erlend Kartvedt (22) og Trym Westbye Syversen (23).

Les hele saken på dt.no:

Samtidig er fire UiA-studenter gått videre til finalen i The Voice-Norway

Pål Rake, Geirmund Hansen, Knut Marius Djupvik og Sindre Gjærum Hansen er alle videre til finalerundene, melder TV2.

Her forteller Pål Rake om studiene ved Institutt for rytmisk musikk:

Studenter fra Mediehøyskolen Gimlekollen har laget denne saken (med video på Youtube) på Sørnett:

Og denne saken med tre av artist/studentene - minus Sindre Gjærum Hansen - ligger på Fakultet for kunstfags nettsider: