Ulykke i Jegersberg

Universitetet følger opp en gruppe UiA-studenter som var til stede da en kvinne de var sammen med ble utsatt for en alvorlig badeulykke søndag 1. mai.

Campus Kristiansand (Arkivbilde)

UiA satte søndag kriseledelse etter å ha fått informasjon om en alvorlig badeulykke som involverte studenter i Nedre Jegersbergvann like ved Campus Kristiansand.

Kvinnen som ble utsatt for ulykken er ikke selv UiA-student, men var sammen med flere som studerer ved UiA og som ble vitner til hendelsen. Badeturen var i privat regi.

Fakultetene studentene studerer ved vil ta kontakt for å følge dem opp etter hendelsen. UiA har også kontakt med krisegruppen i Kristiansand kommune som har hovedansvaret for oppfølging etter slike hendelser.

Kvinnen ble fraktet bort med ambulanse til Sørlandet sykehus. Spørsmål om kvinnens tilstand må rettes til politiet.

Oppdatering 16. mai:

Det er ikke mulig å få bekreftet kvinnens tilstand fra sykehuset, siden dette er personlige helseopplysninger. I tillegg er kvinnen ikke student ved UiA. Men kilder i kvinnens krets forteller at hun ikke ser ut til å få varige mén av ulykken, iallfall ser det bra ut nå.