Uga er godt i gang

Studentarrangementet UGA er i gang både i Kristiansand og Grimstad. Denne spesielle uka begynte fredag 13. mars og varer helt frem til søndag 22. mars.

Jon Gotteberg

Jon Gotteberg, kulturleder i SiA.

- Ravepartyet på ØstSIA på fredag var utsolgt. I Grimstad var det stor stemning på fredagskvelden på Blue Box. Arrangementene resten av helga gikk bra. Nå gleder vi oss bare til fortsettelsen, sier en glad kulturleder i SiA, Jon Gotteberg.

Uga 15 varer i hele ti dager og byr på 12 ulike arrangementer samt to studentmesterskap i Lacrosse og tennis i Kristiansand. I Grimstad er det nesten like mange arrangementer.

De spiller på et stort register. Her er vinsmaking, kurs i ølbrygging, matdag i Grimstad, kanonballturnering, kurs i bevisstgjøring av egen kompetanse, standup-show og flere konserter. I Kristiansand håper Gotteberg på fullt hus når Team Me entrer scenen på onsdag. Det er et band som i følge kulturlederen har tatt Norge med storm.

- Selv om Uga 15 retter seg mot studentene, så er det åpent for alle, sier en glad kulturleder - som håper at dette blir en god tradisjon i årene som kommer.

Arrangemeter i Kristiansand
Arrangementer i Grimstad