Ny direktør på Fakultet for Kunstfag

Hanne Graver Møvig blir fakultetsdirektør på Fakultet for kunstfag ved Universitetet i Agder. Hun kommer fra en stilling som direktør ved Universitetsbiblioteket i Oslo.

Foto av Hanne Graver Møvig
Hanne Graver Møvig har lang erfaring fra lederstillinger både på Universitetet i Agder og Universitetet i Oslo.

Hanne Graver Møvig starter i stillingen på Universitetet i Agder (UiA) i oktober.

– Jeg er svært fornøyd med å få Hanne som fakultetsdirektør. Hun har en variert og spennende kompetanse som Fakultet for kunstfag og UiA vil få stor nytte av. Hanne kjenner jo UiA godt fra tidligere, og har både sektorkunnskap og nyttige nettverk i universitets- og høyskolesektoren, sier universitetsdirektør på UiA, Seunn Smith-Tønnessen.

Møvig har hatt flere lederstillinger på UiA i årene fra 2005 til 2017. Hun har også vært sjef for fylkesbiblioteket i Vest-Agder fra 2011-2013, og i 2015 ledet hun publikumstjenestene ved Universitetsbiblioteket i Oslo (UiO). Hun har hatt stillingen som bibliotekdirektør ved UiO i september 2017.

Møvig sier hun ser frem til å starte i den nye jobben.

– Jeg har lang erfaring i ulike lederroller både fra UiA og UiO, og jeg kjenner UH-sektoren godt både fra administrativ og vitenskapelig side. Nå gleder jeg meg først og fremst til å bli kjent med kollegaene på Fakultet for kunstfag, og bidra til ulike oppgaver på UiA, sier hun.