Norge på nytt

Torsdag 19. mars arrangerer studentforeningen Mercurius og den tilsvarende BI-foreningen sin årlige næringslivskonferanse i Kilden i Kristiansand.

Leder i arrangementskomiteen Martin Herman Sørensen.

Leder i arrangementskomiteen Martin Herman Sørensen lover en lærerik dag. Temaet for årets konferanse er «Ledelse – livet i toppen på godt og vondt».

– Vanligvis kommer det rundt 500 tilhørere. I år håper vi på enda flere. De fleste er studenter, men også næringslivsfolk og medarbeidere på universitetet er å se i den store salen, sier Sørensen.

Her kjøper du billett til konferansen. NB: Frist innen 4.mars!

Dette er en viktig møteplass. Ett av målene med konferansen er å skape gode relasjoner mellom studenter, det akademiske miljøet og det store næringslivet utenfor universitetet.

Erfarne foredragsholdere

• Hanne Kristin Rohde kjenner de fleste fra Oslo-politiet der hun var toppleder i tolv år.  Hun har også flere års erfaring som mentor i lederutviklingsprogram. Rohde legger i sine foredrag særlig fokus på at mellommenneskelige relasjoner ikke kan effektiviseres. Hun er også forfatter av både barnebøker og krimromaner.
  • Øystein Bonvik er en av Norges mest profilerte kommunikasjonsrådgivere, foredragsholdere og skribenter. Han har tidligere bygget opp og ledet PR-operatørene, og har også bakgrunn fra JKL Oslo, Coca-Cola Norge og Burson-Marsteller. Han har skrevet en rekke fagbøker.
  • Erik Solér er tidligere profesjonell fotballspiller, med 39 kamper for det norske landslaget. Han er utdannet psykolog fra Universitetet i Oslo, og har selv bygget opp flere selskaper. Han har jobbet internasjonalt de siste ti årene som gründer og leder av et av Europas største management-selskaper for profesjonelle fotballspillere.

Aktive studenter

- Mercurius-studentene lærer å tenke stort når de planlegger dette årlige seminaret som nå er i sitt niende år, sier Sørensen.

Komiteen består av tolv aktive studenter - og det er kamp om styrevervene. De har lagt ned utallige arbeidstimer, og på den måten skaffet seg verdifull leder- og arrangementserfaring. Sørensen påpeker at de hadde ikke klart å hale i land et så stort arrangement uten aktiv støtte fra næringslivet.

Tekst og foto: Olav Breen