Jump to main content

Mest digital undervisning etter nyttår

I de første ukene av vårsemesteret blir det for det meste digital undervisning ved UiA, men med en del unntak.

Digital undervisning (Illustrasjon: COLOURBOX)

– For å gi studenter og ansatte en forutsigbar og trygg start på 2022 er det bestemt at det blir hovedsakelig digital undervisning i de første ukene av vårsemesteret, til og med fredag 21. januar, sier rektor Sunniva Whittaker.

Men det blir en del unntak i emner hvor man trenger fysisk oppmøte på grunn av utstyr, spesialrom, ferdighetstrening, praksis eller annet.

Timeplanen for vårsemesteret blir publisert på uia.no 15. desember, og den vil da være oppdatert med hvordan undervisningen blir mellom 5. og 21. januar.

– Det er nå mye usikkerhet knyttet til hvordan vårsemesteret blir. Både faglærere og studenter må være forberedt på at også dette semesteret kan bli påvirket av pandemien, med mindre mulighet for fysisk undervisning enn vi skulle ønske og i utgangspunktet har planlagt for, sier universitetsdirektør Seunn Smith-Tønnessen.