Mer fysisk undervisning fra februar

Det blir i hovedsak digital undervisning ved UiA ut januar. Universitetet planlegger nå hvilke emner som kan ha fysisk undervisning fra og med februar. Campusene er fortsatt åpne.

Campusene er åpne, og det blir mer fysisk undervisning fra februar .

UiA - Campus Grimstad (øverst) og Campus Kristiansand

.

Oppdatert 19. januar med maksimalt 60 studenter samtidig på forelesninger

Målet er at alle studenter får tilbud om fysisk undervisning minst én dag i uka.

Etter at Regjeringen innførte nye anbefalinger 18. januar har strategisk kriseledelse ved UiA vedtatt oppdaterte koronaretningslinjer ved universitetet. Se også Kunnskapsdepartementets pressemelding.

Studier hvor utstyr eller annen infrastruktur på campus er nødvendig gjennomføres fysisk i henhold til oppsatt timeplan også før februar. Fakultetsdirektørene avgjør hvilke emner dette gjelder.

Maksimalt 60 studenter i fysisk undervisning

Etter en helhetsvurdering og samtaler med kommunelegene i Grimstad og Kristiansand har UiA vedtatt en maksgrense på 60 studenter samlet ved fysisk undervisning. Vurderingen er gjort ut fra smittevernregler og målet om at alle studenter skal få fysisk undervisning minst en dag i uka slik Regjeringen har bedt oss om.

Omfanget av fysisk undervisning økes fra 1. februar, og UiA planlegger nå hvordan dette skal foregå.

Alle studenter får beskjed gjennom Canvas ved endringer i sine emner så snart som mulig, senest onsdag 27. januar.

Ingen endringer for ansatte

Ansatte som kan jobbe hjemmefra skal fortsatt gjøre dette. Fakultetsdirektørene og avdelingsdirektører styrer dette i hver enhet, og unntak avklares med nærmeste leder.

Utsatt eksamen

Utsatt eksamen i uke 8 og 9 går som planlagt, etter samme modell som den ordinære.