Daniel Nordgård inn i fakultetsstyret

Førsteamanuensis Daniel Nordgård tar over for førstelektor Tordis Landvik i styret for Fakultet for kunstfag.

Daniel Nordgård, foto
I FAKULTETSSTYRET: Førsteamanuensis Daniel Nordgård erstatter førstelektor Tordis Landås i styret til Fakultet for kunstfag.

Det er klart etter at suppleringsvalget til fakultetsstyret for valgkretsen vitenskapelige tilsatte i undervisnings- og forskerstillinger ble avsluttet denne uka. Valget ble holdt fordi førstelektor Tordis Landvik går av med pensjon, og fakultetsstyret trenger hennes etterfølger.

I alt stilte tre kandidater til valget, der Daniel Nordgård fikk 32 av de 66 stemmene som ble avgitt. De to andre kandidatene var universitetslektor Monica Klungland og professor Robin André Rolfhamre.

Mer om fakultetsstyret og hvem som er med, finner du her

Fokus på god utvikling

Daniel Nordgård arbeider til daglig ved Institutt for rytmisk musikk. På spørsmål om saker han vil arbeide med i fakultetsstyret, svarte han dette i forbindelse med lanseringen av sitt kandidatur:

– For det første, jeg har lyst til å styrke fakultetets ambisjoner knyttet til forskning og kunstnerisk utvikling.

– For det andre, disse ambisjonene må matches med rammer og ressurser for dem som jobber med det.

– For det tredje, at fakultetet får gjennom flere nasjonale og internasjonale prosjekter som vi kan jobbe med, bygge erfaring, kompetanser og nettverk, og som kan resultere i publikasjoner.

– Det er selvfølgelig også mange andre viktige saker jeg vil jobbe med, men jeg tror mitt fokus på disse vil komplementere resten av fakultetsstyrets fokus.

Se mer om Daniel Nordgård her!