Jump to main content

Undersøkelser viser at UiA-studentene er storfornøyde, og at SiA er landets beste studentsamskipnad.

Hvorfor er UiA-studentene så fornøyde?

"Jeg synes det er et enormt bra studentmiljø der alle er veldig vennlige. Campus er topp moderne med noe av det beste utstyret som finnes i Norge. I tillegg stiller UiA med et sterkt og bra studiemiljø med mange fritidsaktiviteter."

Julie Knapstad, mekatronikk
Campus Grimstad

Julie

"UiA er et universitet som er utrolig godt tilrettelagt, synes jeg. Alle fasiliteter er tilgjengelig, og du trenger ikke buss eller trikk. Byen er akkurat passe stor, også er ikke "det glade sørland" en myte: Det er betraktelig bedre vær her..."

Erlend Falck, økonomi og administrasjon

Erlend

"Noe av det jeg liker best er at så mange ulike studier og studenter er samlet på campus. Det gir et veldig variert miljø, og mange ulike fag å velge mellom i studiet. Studiemiljøet er veldig bra, og i kantina er det alltid noen å sette seg ned sammen med, og snakke fag eller andre ting. Jeg synes også UiA har et godt støtteapparat, når en av og til kan trenge det. UiA vil at vi som studenter skal gjøre det best mulig, og legger til rette for at vi skal ha best mulig forutsetninger for det."

Guro, grunnskolelærerstudent

Guro

"Jeg liker at universitetet ikke er så stort, men likevel stort nok til å oppleve et mangfold. Det er mange forskjellige mennesker og aktiviteter. Alle kan finne noe spennende som skjer, både på campus og i byen."

Faizan Ilyas, økonomi og administrasjon
Campus Kristiansand (HR, årsstudium, Campus Grimstad)

Faizan

"Fasilitetene på campus er veldig bra. Nærheten mellom studentene og foreleserne er så fin. Man møter alltid kjente ansikter. Det skjer rett og slett ikke at jeg er på campus uten å treffe noen jeg kjenner.»

Jeanette Gravbråthen, sykepleie
Campus Grimstad

Jeanette

"Det er veldig spesielt å gå på et universitet som er såpass kompakt, med ulike studiemiljøer så tett knytta som helhet. På campus treffer jeg kjentfolk hvor enn jeg går, samtidig som jeg treffer nye folk i sosiale sammenhenger og i verv. Jeg har inntrykk av at det er veldig lett å komme i kontakt med folk på tvers av studier. Campus er tilrettelagt med mange møteplasser, som er felles for alle studentene, blant annet studentkantina. Det er viktig både sosialt og faglig."

Martin Wiggen, rettsvitenskap

Martin

"Det er veldig flinke forelesere, og utrolig flott at «åpen dør»-mentaliteten er så utbredt. For meg var overgangen stor fra videregående skole med mye oppfølging, til å være overlatt til seg selv på universitetet. Gjennom fem år som student har jeg opplevd UiA som et universitet hvor man blir sett i mengden."

Sten Kristian Mydland, økonomi og administrasjon

Sten Kristian