Yoon Sing Kok

Stipendiat

Kontor:
51122F ( Universitetsveien 51, Kristiansand )

Vincent er stipendiat ved Fakultet for populærmusikk. Vincent fullførte sin bachelorgrad i fløytemusikkprestasjon ved Yong Siew Toh Conservatory of Music, National University of Singapore, samt en dobbelt mastergrad i musikkledelse og fløytemusikkprestasjon ved University of Agder. Parallelt med studiene jobbet han som klassisk fløytist ved en mengde ulike konserter, operaer og musikaler, før han startet i sin nåværende stilling som PhD-stipendiat ved Universitetet i Agder. Han jobber nå med sitt forskningsprosjekt som handler om teknososiale systemet og inntektsfordelingsmodellen i streaming-plattformer for musikk.

• Music Streaming
  • Mediestudier
  • Politisk økonomi

Utvalgte publikasjoner

Kok, Yoon Sing (2017) Unveiling the Black Box: Allocate the Missing Revenues in Music Streaming

Allmenn formidling

• Music, digitalisation and democracy at Åbo Akademi University, conference paper, 13-14 December, 2018 - Unveiling the Black Box: Allocate the Missing Revenues in Music Streaming.
  • NordMedia 2019 at Malmö University, pre-conference paper, 19-20 August - Streaming Currencies: The Cost of Free Music

Forskningsgrupper

Sist endret: 26.08.2019 13:08