Øystein Tønnessen

Tilknyttet UiA

Kontor:
9I251 ( Universitetsveien 19, Kristiansand )

Øystein Tønnessen er Nærings-PhD-kandidat ved Handelshøyskolen ved UiA og rådgiver i Egde Consulting. Forskningsinteressene hans inkluderer kreativitet, innovasjon, fjernarbeid, hybridarbeid, coworking spaces, digitalisering og digital interaksjon. Han har en mastergrad i offentlig administrasjon fra UiA med avhandling om organisasjonskultur og endringsledelse i NRK og DR. I tillegg har han en bachelorgrad i bedriftsøkonomi fra UiA samt en Cand.mag. grad fra Norges musikkhøgskole og Universitetet i Oslo. Som gründer og prosjektleder har han vært involvert i bedrifter i konferanse- og eventindustrien, samt innen coworking bransjen.

Forskning

Kreativitet og innovasjon i det nye arbeidslivet.
Fjernarbeid, hjemmekontor og jubrid arbeid.
Coworking spaces og corporate coworking.
Organisasjonskultur innovasjonskultur.
Kunnskapsdeling og sosial interaksjon.

Arbeidserfaring

Nærings-PhD, Egde og UiA
Rådgiver, Egde
Prosjektleder, CoWorx
Daglig leder og gründer, Progress
Freelance pianist

Faglige interesser

Kreativitet, innovasjon, kunnskapsdeling, det nye arbeidslivet, fjernarbeid, hjemmekontor, coworking spaces, sosial interaksjon, samhandling, nettverk, digitalisering, ledelse

Vitenskapelige publikasjoner

• Tønnessen, Øystein (2024). «Hvordan påvirkes kreativitet og innovasjon av å jobbe remote?».
  • Tønnessen, Øystein (2024). «Kaffepraten viktig på jobb».
  • Tønnessen, Øystein (2024). Ingen teknologi kan erstatte kaffepausen.
  • Tønnessen, Øystein (2024). Doktorgrad om kreativitet på hjemmekontor.
  • Tønnessen, Øystein (2024). Kreativitet: Teknologi kan ikke erstatte kaffepraten med kollegaene.
  • Tønnessen, Øystein (2024). Fordeler og ulemper med hjemmekontor.
  • Tønnessen, Øystein (2023). Disputerte på strålende vis.

Sist endret: 28.09.2023 14:09