Jump to main content

Monica Endresen Barken

Universitetslektor

Kontor:
E1211 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Undervisning

BUL-100: Barns utvikling, lek og læring.
Kunnskapsområde 1. år barnehagelærerutdanningen
Faglærer

PED-326: Bacheloroppgaven
Kunnskapsområde 3. år barnehagelærerutdanningen
Emneansvarlig

Prosjekter

2020 - dd. - ReKomp: Regional ordning for komperanseutvikling i barnehagen. Samlinger med fokus på ledelse og prosessutvikling.

2023 - dd. - ReKomp: En kvalitativ studie med tittel «Barnehagelæreres ledelse av utviklings- og implementeringsprosesser i Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen»

Allmenn formidling

Kronikk publisert i Fædrelandsvennen og tidsskriftet Første steg (10.01.23): Pandemien har ført til skjulte konsekvenser som barnehagevegring.

Kronikk publisert i Fædrelandsvennen og www.barnehage.no (01.03.23): Kontroversiell barnelitteratur og pedagogiske fallgruver

Vitenskapelige publikasjoner

• Barken, Monica Endresen; Dale, Trine Smiseth; Vegge, Silje; Brandt, Lisa Annika; Olsen, Torild Marie (2023). "Samlingene er bra - men det er det å ta det tilbake til barnehagene". Om pedagogisk leders rolle som translatør i regional ordning..

Sist endret: 16.03.2023 12:03