Meseret Assefa Adamu

Stipendiat

Kontortid:
Office: H1067A ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Meseret Assefa Adamu er en Ph.D. stipendiat i cybersikkerhet ved Institutt for informasjonssystemer, Universitetet i Agder, Norge. Han tok sin BSc-grad i informasjonsvitenskap fra Jimma University, Etiopia, og sin MSc-grad i informasjonsvitenskap fra Addis Abeba University, School of Information Science, Addis Abeba, Etiopia. Før sin nåværende stilling underviste han i de fleste IT- og IS-kurs på universitets- og høyskolenivå, deltok i ulike tematiske forskningsprosjekter og utførte problemløsende forskningsprosjekter innen informasjonsvitenskap og -systemer.

Forskning

Cybersikkerhetskultur, cyberhygienepraksis, cyberrisikostyring, cyberresiliens, nettverksinntrengningsdeteksjon, organisasjonskultur for cybersikkerhet, bevissthet og opplæring om cybersikkerhet

Utvalgte publikasjoner

Adamu, Meseret Assefa, "Conceptualizing and Learning to Foster Cybersecurity Culture: A Literature Review" (2023). MCIS 2023 Proceedings. 16. https://aisel.aisnet.org/mcis2023/16