Kontor:
I3 056 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Kort biografi:

• Professor i idrettsvitenskap, Universitetet i Agder, Institutt for idrettsvitenskap og kroppsøving, 2018-
  • Førsteamanuensis i idrettsvitenskap, Norges Idrettshøgskole, Institutt for fysisk prestasjonsevne, 2012-2018
  • Doktorgrad fra The University of Western Australia, tittel: " The effects of recovery intensity on muscle metabolites and performance during team-sport related repeated-sprint ability"

Faglig interessefelt:

• Treningslære, tilpasning til trening, idrettsfysiologi, restitusjon, toppidrett, lagidrett,

Vitenskapelige publikasjoner

• Spencer, Matthew (2023). Ballspill forskning: Testing/monitoring, trening & skadeforebygging.
  • Spencer, Matthew (2023). Ballspill forskning: Trening, testing & skadeforebygging.
  • Byrkjedal, Per Thomas; Thunshelle, Atle; Spencer, Matthew; Luteberget, Live Steinnes; Ivarsson, Andreas; Vårvik, Fredrik Tonstad; Lindberg, Kolbjørn; Bjørnsen, Thomas (2023). In-season autoregulation of one weekly strength training session maintains physical performance in professional male football players.
  • Spencer, Matthew; Byrkjedal, Per Thomas; Luteberget, Live Steinnes; Ivarsson, Andreas; Bjørnsen, Thomas (2023). Assessing the individual relationship between physical fitness improvements and external load match performance in male professional football players – a case study.
  • Spencer, Matthew (2022). Hvordan best varme opp i OL-kulda?.

Sist endret: 13.09.2021 15:09