PED 149: Kommunikasjon og gruppeprosesser (emneansvar)
STM 100: Språk, tekst og matematikk
Utdanning
Mastergrad i pedagogikk (UiA)
Videreutdanning i Familieterapi og systemisk praksis (HiB)
Bachelorgrad i pedagogikk (NLA)
Faglige interesser
Vitenskapelige publikasjoner
Myrann, Maria Kristianne; Krogstad Nome, Venke; Høyvoll Piros, Anne Signe (2018). Det sårbare barnet i barnehagen og skolen: Tverrfaglig samarbeid mot samme mål. Barn og unge i midten. Tverrfaglig og tverretatlig arbeid i barn og unges oppvekst. ISBN: 9788205498181. Gyldendal Akademisk. Kapittel 5. s 116 - 147.
Myrann, Maria Kristianne (2020). Foreldresamtalen -kommunikasjon og relasjon mellom hjem og barnehage. ISBN: 9788202702564. Cappelen Damm Akademisk. s 95.
Myrann, Maria Kristianne (2023). Parental Collaboration in Transitions from Preschool to Primary School: Preliminary findings of a scoping review covering the Nordic context.
Myrann, Maria Kristianne (2022). Foreldresamtalen -kommunikasjon og relasjon mellom hjem og barnehage (kurs).
Myrann, Maria Kristianne (2021). Den viktige foreldresamtalen (Blogginnlegg for Fagsnakk Cappelen Damm).
Myrann, Maria Kristianne (2020). Den viktige foreldresamtalen.
Myrann, Maria Kristianne (2019). That's how we do it in Norway: Parent-kindergarten teacher conferences involving refugee parents.
Myrann, Maria Kristianne (2019). Foreldresamtalen og det delte oppdragermandat: Kommunikasjon om oppdragelse i lys av Habermas' teori om kommunikativ handling.
Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H.; Myrann, Maria Kristianne (2018). The influence of local context and their support for schools.
Horrigmo, Kirsten Johansen; Midtsundstad, Jorunn H.; Myrann, Maria Kristianne (2018). How does the interplay between school and place influence inclusion?.