Jeg er tilknyttet institutt for pedagogikk, hvor veilederutdanning og grunnskolelærerutdanning er mine primærarbeidsområder. Jeg er fagkoordinator i veiledningspedagogikk, og har ansvaret for satsingen på den skolebaserte utdanningen for lærerutdannere i praksisfeltet. Jeg har utviklet studiet i nært samarbeid med avdeling for lærerutdanning, ledelsen ved lærerutdanningsskolene og skoleeiere.
Jeg har en allmennlærerutdanning med fordypning i musikk, spesialpedagogikk og ledelse. Min masterutdanning er innen kunst- og håndverksdidaktikk, hvor jeg fordypet meg i strikket samtidskunst. Ved siden av arbeidet som allmennlærer i grunnskolen, har jeg hatt flere offentlige verv. For tiden er jeg allminnelig medlem i Kontrollkommisjonen for distriktpsykiatriske sentere i Agder Vest.
Jeg er medlem av norske kunsthåndverkere, og har stilt ut i flere fagfellejuryerte utstillinger både lokalt og nasjonalt. Jeg bruker strikking som kunstnerisk uttrykk, og strikker skulpturer.
I samarbeid med en kollega, jobber jeg med et spennede forskningsprosjekt om hvordan praksislærere ser på sin rolle som lærerutdannere. Undersøkelsen er gjort blant deltagere i veiledningsstudiet for lærerutdannere i praksisfeltet, og er knyttet til de fem lærerutdanningsskolene ved grunnskolelærerutdanningen ved Universitetet i Agder.
Jeg underviser i veiledningspedagogikk for lærerutdannere i praksisfeltet. I tillegg underviser jeg i pedagogikk i grunnskolelærerutdanningen
Jeg har undervsiningerfaring både fra grunnskolen og videregående skole.
Lærerutdanning og utdanning av lærerutdannere i praksisfeltet.
Veiledningspedagogikk.
Samskaping.
Forskningsprosjekt om praksislæreres rolle som lærerutdannere.
Arbeid med estetiske lærerprosesser med grunnskolelærerstudenter 2. studieår.
https://www.uia.no/om-uia/fakultet/avdeling-for-laererutdanning/nyheter-lu/estetiske-laeringsprosesser-i-tilpasset-opplaering
Sist endret: 21.04.2022 15:04