Kjetil Høyer Jonassen

Ph.d.-kandidat

Har studert klassisk klaver med Tellef Juva på musikkonservatoriet i Kristiansand og hovedfag ved Universitetet i Oslo. Har studerte jeg blant annet arrangering og komposisjon med Trygve Madsen og Sigvald Tveit.

Har etter studiene jobbet noen år som klaverpedagog i kulturskole (Ålesund og Kristiansand), som organist (Ørsta/ Volda/ Kristiansand), og har siden 2004 vært tilknyttet Ansgarskolen i Kristiansand som høgskolelektor i musikk og seksjonsleder for musikkseksjonen.

Parallelt med dette jobber jeg som frilans musiker og arrangør.

Forskning

Hovedoppgaven fra UiO med tittelen: Musikalsk animasjon. Om musikken i Disney kortfilmer 1928-1940.

Pågående doktorgradsprosjekt ved UiA med arbeidstittelen: "Processing real life. A study of how music technology can serve as a resource for adolescents with a mental health illness."

Sist endret: 22.06.2018 13:06