Gå til hovedinnhold
0
Hopp til hovedinnhold

Grethe Ingebrigtsvold Sæbø

Førstelektor

Førstelektor

 
Kontor:
E2310 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Utdanningsbakgrunn: 

Cand.polit. Hovedfag i Pedagogikk rådgivning fra NTNU. Tema: Medarbeidersamtalen

Pedagogikk, psykologi, personalpsykologi, arbeidspsykologi, testpsykologi, samfunnsfag

Lisens i ulike kartleggings- og utredningsverktøy til bruk i rekruttering, veiledning- og rådgivning, og personal- og ledelsesutvikling

Universitetspedagogikk

Arbeidserfaring fra bl.a.:

Veiledning- og rådgivning

Undervisning

Forskning

Skoleutvikling

Personal- og ledelsesutvikling

Forskning

Veiledning og rådgivning

Skoleutvikling

Undervisning i høyere utdanning

Undervisning

PED 148 Individ og samfunn

PED149 Kommunikasjon og gruppeprosesser

PED315 Individuell veiledning - teori og praksis

PED316 Gruppeveiledning - teori og praksis

PED334 Bacheloroppgave i Pedagogikk

PED523 Rådgivning

PED 976 Veilederutdanning for barnehagelærere

Arbeidserfaring

Rådgiver ved Molde kommune

Rådgiver i NAV Arbeidsrådgivning Møre og Romsdal

Lærer og forsker ved Insititutt for pedagogikk ved Universitetet i Agder

Faglige interesser

Faglige interesser: 

Pedagogikk

Psykologi

Skoleutvikling

Veiledning og rådgivning

Personal- og ledelsesutvikling

 

 

 

Prosjekter

2017: Frydenlund, E., Hillen, S.A., Sæbø, G.I., Skagen, K., & Øvensen-Vesøen, R. (2017). Evalueringsrapport etter evaluering av Pedagogikk, bachelor-programmet ved UiA.

2017-2020: School In. Et prosjekt som utforsker sammenhengen mellom undervisningskommunikasjon, skolekutlur og lokalmiljø (Prosjektleder: Jorunn Midtsundstad)

Vitenskapelige publikasjoner

  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). Dialogue Café - Bringing up Ideas in Collegial Teams. A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. ISBN: 978-3-8309-4502-4. Waxmann Verlag. Chapter 5. s 69 - 79.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold; Midtsundstad, Jorunn H. (2022). How can critical reflection be promoted in professional learning communities? Findings from an innovation research project in four schools. Improving Schools. ISSN: 1365-4802. doi:10.1177/13654802221082477.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2022). The Project School-In - an Overview. A Systemic Approach to School Development - Technical Report on the Project School-In. ISBN: 978-3-8309-4502-4. Waxmann Verlag. Chapter 2. s 13 - 32.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold; Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Teachers’ responsibility and expectations: Dependent on the school organisation?. Improving Schools. ISSN: 1365-4802. 21 (3). s 285 - 295. doi:10.1177/1365480218783796.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Dalehefte, Inger Marie; Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Horrigmo, Kirsten Johansen; Ingebrigtsvold Sæbø, Grethe; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2020). Nettsiden: School-In. Arbeidsmetode for utvikling av inkluderende fellesskap. https://www.uia.no/om-uia/prosjekter/school-in.-arbeidsmetode-for-utvikling-av-inkluderende-fellesskap.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold; Midtsundstad, Jorunn H. (2019). Professional Learning Communities in four schools - How do their reflection develop during innovation?.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Dialogcafè og Refleksjonssirkel. Nettverkssamling i School-In; 2019-10-11.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Hvordan legge til rette for gode refleksjonsprosesser?.
  • Midtsundstad, Jorunn H.; Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold (2019). Hvordan videreutvikle refleksjonen i profesjonelle læringsfellesskap?.
  • Sæbø, Grethe Ingebrigtsvold; Midtsundstad, Jorunn H. (2018). Professional learning communities - How do they reflect on inclusion as a balance between soicial and academic needs?.

Sist endret: 15.01.2024 10:01