Kontor:
I3032 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Har jobbet som lærer i grunnskole og videregående skole fra 1998-2020. Henholdsvis 1998-2010 i grunnskole (hovedsaklig ungdomstrinn) og 2010-2020 i videregående. I grunnskolen underviste jeg i flere av skolens fag, i tillegg til kroppsøving. På videregående ble det undervist i kroppsøving og idrettsfag (breddeidrett/aktivitetslære). Har master i idrettsvitenskap med tematikken: "Betydningen av lærer-elevrelasjonen for motivasjon i kroppsøving-i lys av selvbestemmelsesteorien". Jeg ble ansatt som universitetslektor på UiA 01.08.2020, institutt for idrettsvitenskap og kroppsøving. Underviser her på PPU/lektorutdanning og GLU kroppsøving.

Undervisning

PPU/lektorutdanning: Koordinator PPU (idrett) og emneansvarlig for fagdidaktikk PPU og lektor (3. og 4. år).

GLU 5-10: Friluftsliv, innebandy, skøyter, moderne aktiviteter (ball), fagdidaktiske emner (vurdering og motorikk).

Bachelor: Veilednings av bacheloroppgaver

Master: Del av veiledningsteam masteroppgaver

Faglige interesser

Kroppsøving og skole (fagdidaktikk) - nærhet til praksisfelt. Motivasjon, læring og utvikling (pedagogiske, psykologiske og fysiologiske aspekter)

Vitenskapelige publikasjoner

• Aanensen, Mariette; Kaarstein, Erik; Torkildsen, Gjermund; Weider, Bård Olav (2021). Læringspodden: Vurdering etter nye forskrifter.
  • Wergeland, Birgitte; Kaarstein, Erik (2021). En prat om DeKomp.

Sist endret: 25.03.2024 14:03