Carl Fredrik Feddersen

Tilknyttet UiA

Kontor:
E2030 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )
Kontortid:

Faglige interesser

Europeisk oversjøisk ekspansjon og global interaksjon i Den tidligmoderne perioden.

Europeisk politisk og kultur-historie i Den tidligmoderne perioden

Komprativ globalhistorie

Prosjekter

Doktorgradsarbeid ved Universitetet i Leiden. Om Det nederlandske østindiakompaniets relasjoner med handelssultanatet Makassar i Det 17. århundre

Vitenskapelige publikasjoner

• Feddersen, Carl Fredrik (2002). Europeisk selvbilde og bilde av "de andre" som maktrelasjon. Dannelse: den nakne apens festantrekk; snittmønstre i den humanistiske haute couture. Høgskolen i Agder. faglig_bok_institusjon. s 90 - 118.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2002). Europeisk selvbilde og bilde av "de andre" som maktrelasjon - Handelssultanatet Banten og Det nederlandske Øst-Indiakompaniet, 1682. Dannelse: den nakne apens festantrekk; snittmønstre i den humanistiske haut couture. Array. faglig_bok_institusjon.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2017). Principled Pragmatism : VOC Interaction with Makassar 1637-68, and the Nature of Company Diplomacy. ISBN: 978-82-02-56660-9. Cappelen Damm Akademisk. s 375.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2018). Dutch seventeenth century diplomacy: In Europea and in Asia.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2016). Diplomatic models and modes of interpretation in transcultural diplomacy: The Case of VOC and Makassar interaction 1637-1668.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2014). Early Modern Intercultural Diplomacy: Comparative Approaches VS. East-West (Phalian) Dichotomies.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2011). The empirical-pragmatic model of VOC diplomacy - Cornelis Speelman on friend and foe in South Sulawesi 1670.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2002). Orangutanger, sultaner og fisefine fruer - nederlendere i møte med seg selv og "de andre" i det indonesiske arkipelaget.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2002). Europeere i asiatisk farvann: situasjon, intensjon og persepsjon - "de andre" i kontekst og tekst.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2002). Europeere i asiatiske farvann: situasjon, intensjon og persepsjon - "de andre" i tekst og kontekst.
  • Feddersen, Carl Fredrik (2002). Orangutanger, sultaner og fisefine fruer, nederlendere i møte med Indonesia og seg selv.

Sist endret: 21.06.2018 14:06