Gå til hovedinnhold
0
Hopp til hovedinnhold

Annette-Pascale Denfeld

Stipendiat

 
Kontor:
32 123 ( Universitetsveien 32, Kristiansand )

Forskning

Forskergruppe Profesjoner og profesjonelle i samarbeid

Profesjonsforskning

Opplæringslovens kapittel 9 A

Læreridentiet

Ansvar og accountability

Undervisning

PED155/158 - Pedagogikk (for trinn 8-13)

PED420/421 - Pedagogikk (for trinn 8-13)

Arbeidserfaring

  • lærerutdanning i Tyskland (videregående skoler med fagene tysk og engelsk)
  • over 10 år arbeidserfaring i norsk ungdomsskole, herunder ett år som assisterende rektor
  • siden 09/2019 stipendiat ved institutt for pedagogikk/UiA

Vitenskapelige publikasjoner

  • Denfeld, Annette-Pascale; Canrinus, Esther Tamara; Dalehefte, Inger Marie (2023). Teacher identity in work with students' psychosocial environment: A systematic review of quantitative research. Psychology in the Schools. ISSN: 0033-3085. doi:10.1002/pits.23001.
  • Denfeld, Annette-Pascale; Canrinus, Esther Tamara; Dalehefte, Inger Marie (2022). Teachers encountering the Education Act: How do Norwegian teachers’ self-efficacy and job satisfaction relate to reporting cases of impaired psychosocial environment?.
  • Denfeld, Annette-Pascale; Canrinus, Esther Tamara; Dalehefte, Inger Marie (2021). Follow the act or consider the consequences? Teachers’ ethics, self-efficacy and job satisfaction.

Sist endret: 3.08.2023 10:08