0
Jump to main content

Randi Margrethe Eidsaa

Associate Professor

 
Office:
G2004 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Research interests

Research group Art and Conflict: Member and co-leader together with Siemke Böhnish

Research group REMP REconfiguring Early Modern Performance: Member

Artistic Reseach Projects: Dialogue-based artistic interdisciplinary performances developed together with music performance students: Marianne N Narratives (2018), Co-creating Knowledge about Arabic Music (2019)   

Courses and teaching

Subjects: Music Aesthetics, Musicology, Music Pedagogy, concert production, Music mediation

Work experience

Teacher in Primary school   and Secondary High School (Grade 5 - 10)

Lecturer/Researcher/ ass. professor at Depart med of Classical Music and Music Pedagogy at Faculty of Fine Arts

Scientific publications

  • Eidsaa, Randi Margrethe (2020). Introduction to the Video: We didn't let the Music Die. Narratives and Reflections in Music Education. Listening to Voices Seldom Heard. ISBN: 978-3-030-28706-1. Springer International Publishing. 14. s 189 - 192.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2020). Perspectives and Narratives in Music Education Art-based inquiry as method in creating artistic performances based on historical narratives. Narratives and Reflections in Music Education. Listening to Voices Seldom Heard. ISBN: 978-3-030-28706-1. Springer International Publishing. Kapittel 16. s 207 - 225.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Fortellinger fra Sarajevo: Vi lot ikke musikken dø. Kunst og konflikt: Teater, visuell kunst og musikk i kontekst. ISBN: 9788215032344. Universitetsforlaget. Kapittel 12. s 250 - 268.
  • Böhnisch, Siemke; Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Innledning [Kunst og konflikt]. Kunst og konflikt: Teater, visuell kunst og musikk i kontekst. ISBN: 9788215032344. Universitetsforlaget. Innledning. s 11 - 25.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2018). Dialogues Between Teachers and Musicians in Creative Music-Making Collaborations. Musician - Teacher Collaborations: Altering the Chord. ISBN: 9781138631595. Routledge. Kap 12. s 133 - 145.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2013). Musikalsk mangfold i kirke og forsamling. Fra forsakelse til feelgood. Musikk, sang og dans i religiøst liv. ISBN: 978-82-7634-985-6. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 2. s 66 - 79.
  • Colley, Bernadette; Eidsaa, Randi Margrethe; Kenny, Ailbhe; Leung, Bo Wah (2012). Musical Creativity as Practice: Creativity in Partnership. The Oxford Handbook of Music Education. Volume 2. ISBN: 9780199928019. Oxford University Press. Part 4.5. Assesing Creativity in Music. s 408 - 427.
  • Böhnisch, Siemke; Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Kunst og konflikt: Teater, visuell kunst og musikk i kontekst. ISBN: 9788215032344. Universitetsforlaget. s 270.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2006). Spektro/Musikal Om tverrfaglige prosjekt i skolen med utgangspunkt i musikk, kreativitet og estetikk. ISBN: 9788245004823. Fagbokforlaget. s 218.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2002). "I den gamle hagen". ISBN: 8279510184. Høgskoleforlaget. s 125.
  • Eidsaa, Randi Margrethe; Nilsen, Norvald (2000). Musikk for små ører. ISBN: 82-7951-011-7. BarnasForlag. s 141.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Portretter: En dialogbasert kunstnerisk forestilling med dans, musikk, visuelle uttrykk og innslag fra hestesport.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Dialogbaserte kunstneriske produksjoner i utøvende musikkutdanning: Musikalsk presentasjon for 5-åringer på Naturmuseum Botanisk Hage.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Kunstneriske produksjoner i utøvende musikkutdanning: Silk Road Music Project 1: Seyahatnâme.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). The Kelpie Legend: Scottish Myths and Melodies. En dialogbasert tverrfaglig kunstnerisk presentasjon.
  • Eidsaa, Randi Margrethe (2019). Kunstnerisk produksjon i utøvende musikkutdanning: Samspillprosjektet Walking in the Highlands.

Last changed: 3.08.2020 15:08