Gå til hovedinnhold
0
Jump to main content

Line Reichelt Føreland

Assistant Professor

PhD candidate at the University of Lapland

 
Office:
E1035 ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Master of Arts in Nordic languages and literature | University of Agder

Master of Philosophy in Asian and African Studies, Programme option Arabic | University of Oslo

Additional education: Sami culture and society | Uppsala University, Comics | Linnaeus University, Contemporary Children's Literature | Norwegian Children's Book Institute, School Library Knowledge | University of Agder, Film Studies | Linnaeus University

Scientific publications

  • Føreland, Line Reichelt; Huntebrinker, Berit (2024). Drauger på Sørlandskysten. Om bildeboka Lille-Draugen. Anne-Cath. Vestly. Nye lesninger av forfatterskapet. ISBN: 9788202784348. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 12. s 209 - 223.
  • Garshol, Lenka; Føreland, Line Reichelt (2024). Gaming in the English Classroom. Current issues in English Teaching. ISBN: 9788245047189. Fagbokforlaget. s 95 - 114.
  • Føreland, Line Reichelt; Bergan, Ingvild; Midtsund Nordbø, Kari (2024). Spillbasert læring: Utforskning av samiske perspektiver i Minecraft. Lærerrollen i endring. Studentaktive læringsformer og profesjonsfaglig digital kompetanse. ISBN: 9788215064727. Universitetsforlaget.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Comics and religious studies: Amar Chitra Katha as an educational comic series. Comics, Culture, and Religion Faith Imagined. ISBN: 9781350321588. Bloomsbury Academic. Kapittel 12. s 205 - 218.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). «... Jeg tror jeg ser røyk» Ein teikneserie om eit personleg og nasjonalt traume i Nora Dåsnes' Ubesvart anrop (2022). Nordisk råds pris for barne- og ungdomslitteratur. Norsk Litterær Årbok. ISSN: 0078-1266. s 32 - 54.
  • Føreland, Line Reichelt (2022). Tegneserier i klasserommet. Undervisning om og med tegneserier. Elevene og litteraturen : Estetisk lesing på barnetrinnet. ISBN: 9788202718848. Cappelen Damm Akademisk. 4.
  • Føreland, Line Reichelt; Flaten, Tom (2024). Samiske perspektiver i utdanning – om å øke bevisstheten rundt det samiske og minoritetsspråk i skole og samfunn.
  • Føreland, Line Reichelt; Garshol, Lenka (2023). Å spille seg til kunnskap om bærekraftig utvikling i språkfag.
  • Føreland, Line Reichelt; Äärelä-Vihriälä, Rauni (2023). Enhancing language acquisition through game- and land-based learning in Sámi classrooms.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Green colonialism and game-based learning in Sámi and Norwegian education.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). Norsk spillkultur - panelsamtale med Tanya Pettersen, Fædrelandsvennen og LevelUp, og Frida Danmo, LevelUp.
  • Føreland, Line Reichelt (2023). The Sims - panelsamtale med Tanya Pettersen, Fædrelandsvennen og LevelUp, og Frida Danmo, LevelUp.

Last changed: 19.06.2023 13:06