Turid Skarre Aasebø - Universitetet i Agder
0
Jump to main content

Turid Skarre Aasebø

Professor

E-mail:
turid.s.aasebo@uia.no
Telephone:
38 14 12 28
Mobile:
911 05 913
Office:
E1215 ( Gimlemoen 25, Kristiansand )
Department:
Department of Education

Publications

  • Aasebø Turid Skarre Classroom discussions: Possibilities and limitations for democratic classroom practices (2017). International Journal of Educational Reform . ISSN 1056-7879. 2 (1), s 1 - 16
  • Birkeland Nils Rune, Aasebø Turid Skarre, Nome Dag Øystein, Wergeland-Yates Marit, Bacheloroppgaven som møteplass mellom praktisk og teoretisk profesjonsforståelse i barnehagelærerstudiet : (2016). UNIPED . ISSN 1893-8981. 39 (3), s 211 - 227 doi: 10.18261/issn.1893-8981-2016-03-03
  • Willbergh Ilmi, Midtsundstad Jorunn H., Aasebø Turid Skarre, Mellom danning og resultater? Undervisning i Sogn og Fjordane og Aust-Agder (2015).
  • Aasebø Turid Skarre Teachers' discourses about the Norwegian national tests (2015).
  • Aasebø Turid Skarre, Midtsundstad Jorunn H., Willbergh Ilmi, Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture? (2017). Journal of Curriculum Studies . ISSN 0022-0272. 49 (3), s 273 - 290 doi: 10.1080/00220272.2015.1072249
  • Aasebø Turid Skole og utdanning som likestillingens motor (2013).
  • Aasebø Turid 'Litt forskjell på hvordan folk tar ansvar, da': Veier til voksenhet i en pedagogisk kontekst (2012). Norsk pedagogisk tidsskrift . ISSN 0029-2052. 96 (6), s 476 - 490
  • Aasebø Turid Skarre Anti-schoolness in context: the tension between the youth project and the qualifications project (2011). Social Psychology of Education . ISSN 1381-2890. 14 (4), s 503 - 518 doi: 10.1007/s11218-011-9153-3
  • Aasebø Turid Skarre The Professional Student - a Matter of Gender? : Learner Responsibility in Upper Secondary Schools (2011).
  • Aasebø Turid Skarre Kjønn og skoletrøbbel (2010). Norsk pedagogisk tidsskrift . ISSN 0029-2052. 94 (5), s 371 - 383
  • Aasebø Turid Skarre Kønnede kundskabsforhandlinger i klasseværelset (2008). Dansk pædagogisk tidsskrift . ISSN 0904-2393. (2), s 36 - 45
  • Aasebø Turid Skarre School achievements: how social structures and cultural discourses are negotiated in students' relationship to school (2006).
  • Aasebø Turid Skarre Television as a marker of boys' construction of growing up (2005). Young - Nordic Journal of Youth Research . ISSN 1103-3088. 13 (Vol. 13, no. 2), s 185 - 203
  • Aasebø Turid Skarre "... og så kan du være dama til Batman." Fiktive helter, realistiske heltinner (2002).
  • Aasebø Turid Skarre Kjønn - en saga blott? Å snakke om kjønn i lys av nyere kjønnsteori (2002). Norsk pedagogisk tidsskrift . ISSN 0029-2052. (02.mar), s 162 - 173
  • Aasebø Turid Skarre Hverdagslivets heltinner (2001). Barn . ISSN 1357-4256. (4), s 97 - 112
  • Aasebø, Turid Skarre Melhuus, E. Cathrine (2007). Rom för barn - rom för kunskap Kropp, kön, vänskap som pedagogiska utmaningar. Liber. ISBN 9789147084050. 181 s.
  • Aasebø, Turid Skarre Melhuus, E. Cathrine (2005). Rom for barn - rom for kunnskap. Kropp, kjønn, vennskap og medier som pedagogiske utfordringer. Fagbokforlaget. ISBN 8245003182.
  • Aasebø, Turid Skarre (2012). Kunnskapsforhandlinger i klasserommet. Fagbokforlaget. ISBN 978-82-450-1217-0. 256 s.
  • Aasebø Turid Skarre Classroom discussions: Possibilities and limitations for democratic classroom practices (2017). International Journal of Educational Reform . ISSN 1056-7879. 2 (1), s 1 - 16
  • Willbergh Ilmi, Aasebø Turid Skarre, Skoletimenes struktur med henblikk på undervisningsaktiviteter – et klasseromsforskningsprosjekt i norske ungdomsskoler (2017).
  • Birkeland Nils Rune, Aasebø Turid Skarre, Nome Dag Øystein, Wergeland-Yates Marit, Bacheloroppgaven som møteplass mellom praktisk og teoretisk profesjonsforståelse i barnehagelærerstudiet : (2016). UNIPED . ISSN 1893-8981. 39 (3), s 211 - 227 doi: 10.18261/issn.1893-8981-2016-03-03
  • Aasebø Turid 'Student positions in teaching communication' (2015).
  • Aasebø Turid Skarre, Midtsundstad Jorunn H., Willbergh Ilmi, Teaching in the age of accountability: Restrained by school culture? (2017). Journal of Curriculum Studies . ISSN 0022-0272. 49 (3), s 273 - 290 doi: 10.1080/00220272.2015.1072249
  • Willbergh Ilmi, Midtsundstad Jorunn H., Aasebø Turid Skarre, Klasseromskommunikasjon i skolen i Aust-Agder og Sogn og Fjordane (2015).
  • Aasebø Turid Skarre Veier til voksenhet (2015).
  • Willbergh Ilmi, Aasebø Turid Skarre, Allowing Students Opportunities to Experince Meaning in Teaching - An Empirical Study from Norwegian Lower Secondary School (2015).
  • Aasebø Turid Skarre, Willbergh Ilmi, Teaching General Didactics in Teacher Education (2015).
  • Aasebø Turid Nye perspektiver på betydningen av kjønn (2015). Bedre Skole . ISSN 0802-183X. (1), s 96 - 97

Share study by email