Gå til hovedinnhold
0
Jump to main content

Roy Emanuelsen

Associate Professor

Study coordinator

 
Office:
D4018B ( Universitetsveien 25, Kristiansand )

Research interests

News media on Snapchat Discover

Social media as strategic communication

Public service media

Courses and teaching

  • Nordic Media
  • Sport, media and journalism
  • Journalism and press related PR
  • Strategic communication
  • TV production

 

 

Work experience

2008 and 2017-dd Associate Professor, UiA

1999-dd Visiting Professor in Tanzania (Arusha), Ethiopia (AAU) og Uganda (UCU - 

2009-2018 Media Manager, IK Start 

1995-dd Assistant Professor/Associate Professor in journalism, NLA Høgskolen (20% since 2008)

1988-2008 Journalist (full time/part time/stringer/freelance) NRK, P4 og local radio.

Academic interests

Roy Emanuelsen is an Associate Professor and study program manager for Communication at UiA. Interests: public service media, convergence and 'new media'. He is particularly concerned with creating a bridge between research, development work and teaching. Teaching is partly linked to practical media and communication work and partly to communication theory and methods. He has extensive experience as a journalist and communicator (media manager) and has also taught journalism.

Selected publications

Emanuelsen, R. (2009). Flermedialitet i Fædrelandsvennen og NRK Sørlandet - Et øyeblikksbilde fra 2008. Mediehøgskolen Gimlekollen.

Emanuelsen, R. & Larsen A. M (2005) Medieintegrasjon. Mediehøgskolen Gimlekollen. 

Emanuelsen, R. (2001). TV-nyhetene i møte med brukerne. Mediehøgskolen Gimlekollen. https://urn.nb.no/URN:NBN:no-nb_digibok_2009042200082

Andresen, K & Emanuelsen, R. (1998) Mediekunnskap 4 – Radio. NKI-forlaget; ISBN-82-5624385-6

Emanuelsen R. (1996) ‘Her er nyhetene’ i Hultèn, Olof, Henrik Søndergaard & Ulla Carlsson (red.): Nordisk forskning om public service. Radio och TV i allmänhetens tjänst. Nordicom: Gøteborgs Universitet. Side 143 – 159

Emanuelsen, R. (1995). Nyhetene på skjermen: En komparativ innholdsanalyse av Dagsrevyen og TV2 nyhetene [Hovedoppgave]. UiO.

Scientific publications

  • Emanuelsen, Roy; Hodøl, Hans-Olav; Johannessen, Geir Christian (2024). Kommunikasjonsstudenter i Norge: Hvem er de, og hva vil de?. UNIPED. ISSN: 1500-4538. 47 (1). s 46 - 59. doi:10.18261/uniped.47.1.5.
  • Hodøl, Hans-Olav; Emanuelsen, Roy; Johannessen, Geir Christian (2021). Kirker, korona og nettbaserte gudstjenester. Norsk Medietidsskrift. ISSN: 0804-8452. 28 (2). s 1 - 21. doi:10.18261/ISSN.0805-9535-2021-02-02.
  • Emanuelsen, Roy (2023). Hvorfor lar vi oss begeistre av store fotballspillere som Beckham og Haaland?.
  • Emanuelsen, Roy (2023). Jakten på de unge mediebrukerne.
  • Emanuelsen, Roy (2019). "VG på Snapchat Discover".
  • Emanuelsen, Roy (2019). «Direktesendinger i sosiale medier».
  • Emanuelsen, Roy (2019). «Vi er alle redaktører - Om formidling og aktivitet i sosiale medier».
  • Emanuelsen, Roy (2018). Livesendinger til nytt nivå Alle kan sende "live" via Facebook. Men hvordan gjøre det slik at man når målgruppen og har med elementer som appellerer til seerne?.

Last changed: 29.08.2023 13:08