Karsrud, Fridunn Tørå (2018). Smørbukksodd og andre delikatesser. Om matens betydning i myter, folkeeventyr og fantasy. Fantastisk litteratur for barn og unge. ISBN: 978-82-450-2296-4. Fagbokforlaget. Kapittel 7. s 109 - 124.
Karsrud, Fridunn Tørå; Norstrand, Anne Wangensten (2017). Muntlig fortellingsdidaktikk i et lærende praksisfellesskap. Barn. ISSN: 0800-1669. 35 (4). s 37 - 51. doi:10.5324/barn.v35i4.3686.
Norstrand, Anne Wangensten; Karsrud, Fridunn Tørå (2014). Sted, fortelling og literacy : om sammenhengen mellom sted, kultur og barns læring og språkutvikling. Barn. ISSN: 0800-1669. (2). s 51 - 69. doi:10.5324/barn.v32i2.3485.
Karsrud, Fridunn Tørå (2014). Muntlig fortelling i barnehagen.En vei til danning, livsmot og literacy.. ISBN: 978-82-02-40038-5. Cappelen Damm Akademisk. s 160.
Karsrud, Fridunn Tørå (2010). Muntlig fortelling i norskfaget: en vei til tekst- og tolkningskompetanse. ISBN: 9788202326951. Cappelen Damm Akademisk. s 143.
Olsen, Torild Marie; Karsrud, Fridunn Tørå; Anne Gerd Grimsby, Haarr (2020). Muntlig fortelling i et flerkulturelt klasserom. Podkast episode 2.
Grimsby Haarr, Anne Gerd; Olsen, Torild Marie; Karsrud, Fridunn Tørå (2020). Muntlig fortelling i et flerkulturelt klasserom. Podkast episode 1.
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). " Lesing på UIA".
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). " Men gjennom din sjel skal det gå et sverd".
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). "Fortell for meg!".
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). "Muntlig fortelling. En sareptas krukke for religionslærere.".
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). "Kongen med eselørene". Eventyrfortelling.
Karsrud, Fridunn Tørå (2017). Muntlig fortelling i skolen - teori og praksis.