31. okt 2022

Ingen frist angitt

Kontaktperson

Teft for næring: Merkevarebygging på Sørlandet

Agdering, UiA Alumni, Næringsforeningen i Kristiansandsregionen og Arendal Næringsforening inviterer til Teft for næring

Teft for næring retter denne gangen oppmerksomheten mot merkevarebygging. På Sørlandet har vi flere bedrifter som gjennom bruk av god historiefortelling og medier bygger en sterk merkevare lokalt og nasjonalt.

31 okt
kl 19:00 - 21:00

Legg til kalender

Dyreparken Hotell

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Kontaktperson

Dyreparken har gjennom mange år etablert seg som den beste familieattraksjonen og er hyppig i media med deling av alt det spennende som foregår hos dem.

elKompis er en ny aktør som skal forenkle strømdagen din, og som allerede er godt i gang med å posisjonere seg som dette.

Samtidig som vi har bedrifter på Sørlandet som gjør en god jobb med å bygge sin merkevare, føler flere at vi bor i en region hvor de gode historiene overskygges av negativ statistikk og negativt vinklede nyhetssaker.

Kan regionen lære noe av den gode jobben bedriftene gjør innen sitt arbeid med merkevarebygging? Kan vi ta med oss noen triks når vi skal selge inn Sørlandet og Agder som en attraktiv region og bo og jobbe i?

Dette temaet skal vi dykke ned i når vi arrangerer vårt fjerde Teft for Næring mandag 31.oktober kl 19:00 i Dyreparken Hotell.

Vi er så heldige å ha med oss markeds- og kommunikasjonsdirektør Anniken Bjørnstad Schjøtt fra Dyreparken og Leder for merkevare Cecilie Andersen fra elKompis til å dele sine erfaringer med sitt arbeid innen merkevarebygging.

Professor Sangeeta Singh fra Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder vil gi oss en innføring i merkevarebygging og branding.

Etter presentasjonene vil vi i grupper diskutere hvordan vi kan bruke det vi har lært for å selge inn Sørlandet og Agder som en attraktiv region.

Dyreparken er Norges største familieattraksjon, med over 1 million besøkende. Dyreparken er ikke bare en dyrehage, men er en komplett destinasjon med et opplevelsestilbud for hele familien.

elKompis er en heldigital strømleverandør som forenkler strømdagen til kundene. Ved hjelp av appen skal kundene få full kontroll, prognoser, tips og innsikt som hjelper dem å redusere strømregningen. elKompis holder til i Kristiansand og er et heleid selskap i SkandiaGreenPower.

Sangeeta Singh er professor på Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder. Hun forsker på forbruksadferd, merkevarebygging og tjenester på UiA og er særlig interessert i merkevarefortelling i sosiale medier. Sangeeta underviser i merkevareledelse og markedsføring. På Teft for Næring vil hun gi oss en innføring i hva branding er, forskjellen på det og markedsføring og annonsering, samtidig som hun vil presentere hva som er viktig for bygging av et sterkt brand via brand historiefortelling.

Konferansier er Morten Haakstad, daglig leder i Arendal Næringsforening.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Vi håper både studenter, alumner og andre interesserte tar turen til Dyreparken Hotell!