24. sep 2022

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet i Grimstad: Hvorfor trumfer arbeidsplasser hensynet til natur og miljø?

Lørdagsuniversitetet i Grimstad - logo.

24 sep
kl 13:00 - 14:30

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet er populærvitenskapelige foredrag av forskere ved Universitetet i Agder. Aktuelle tema blir presentert og diskutert i en uformell setting. Her kan du både få en kopp kaffe og påfyll av kunnskap.

Hva holder de på med på Universitetet? Forsker de på noe interessant og nyttig? En lørdag hver måned inviterer Universitetet i Agder (UiA) til samtaler om ny kunnskap og forskning. Forskere fra UiA holder foredrag med utgangspunkt i egen forskning og/eller egne erfaringer med utdanning og forskning. Vi lover varierte tema og hørverdige foredragsholdere. Her risikerer vi alle å lære noe nytt.

Arrangementet ledes av professor emeritus Dag G. Aasland.

Tid: Kl. 13.00 Sted: Grimstad bibliotek Fri entré

Hildegunn Mellesmo Aslaksen

Tema:

Hvorfor trumfer arbeidsplasser hensynet til natur og miljø?

Fokuset på naturmiljøet aldri har vært tydeligere. Likevel kjemper kommuner, politikere og innbyggere for etablering av arbeidsplasser som har negative konsekvenser for naturen. Hvorfor skjer dette? Og hvordan oppleves det for et lokalsamfunn å stå i skvis mellom hensynet til arbeidsplasser og kjærligheten til omgivelsene?

Foredragsholder:

Hildegunn Mellesmo Aslaksen

er førsteamanuensis ved Institutt for arbeidsliv og innovasjon, Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder

Arrangører:

Universitetet i Agder i samarbeid med Grimstad bibliotek

UiA har lørdagsuniversitet i Arendal, Flekkefjord, Grimstad, Kristiansand, Mandal og Risør

Program i de ulike byene finner du på www.uia.no/loerdagsuniversitetet