Jump to main content

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet i Grimstad: Hva er e-sport?

Lørdagsuniversitetet i Grimstad - logo.

kl 13:00 - 14:30

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet er populærvitenskapelige foredrag av forskere ved Universitetet i Agder. Aktuelle tema blir presentert og diskutert i en uformell setting. Her kan du både få en kopp kaffe og påfyll av kunnskap.

Hva holder de på med på Universitetet? Forsker de på noe interessant og nyttig? En lørdag hver måned inviterer Universitetet i Agder (UiA) til samtaler om ny kunnskap og forskning. Forskere fra UiA holder foredrag med utgangspunkt i egen forskning og/eller egne erfaringer med utdanning og forskning. Vi lover varierte tema og hørverdige foredragsholdere. Her risikerer vi alle å lære noe nytt.

Arrangementet ledes av professor emeritus Dag G. Aasland.

Tid: Kl. 13.00 Sted: Grimstad bibliotek Fri entré

Tema: Hva er e-sport?

Dataspill er både et leketøy og en måte å lære på. Hvordan har de utviklet seg? Hva bør vi alle vite om e-sport? Hva slags læring kan den bidra med? Hvilke utfordringer ser vi og hvordan kan de møtes? Hvilket potensial ligger det i e-sport for framtidig utdanning og arbeidsliv?

Foredragsholder:

Rune Andersen

er førstelektor ved Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder

Arrangører:

Universitetet i Agder i samarbeid med Grimstad bibliotek

UiA har lørdagsuniversitet i Arendal, Flekkefjord, Grimstad, Kristiansand, Mandal og Risør

Program i de ulike byene finner du på www.uia.no/loerdagsuniversitetet