19. nov 2022

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet i Grimstad: Fugler i nærmiljøet

Lørdagsuniversitetet i Grimstad - logo.

kl 13:00 - 14:30

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Lørdagsuniversitetet er populærvitenskapelige foredrag av forskere ved Universitetet i Agder. Aktuelle tema blir presentert og diskutert i en uformell setting. Her kan du både få en kopp kaffe og påfyll av kunnskap.

Hva holder de på med på Universitetet? Forsker de på noe interessant og nyttig? En lørdag hver måned inviterer Universitetet i Agder (UiA) til samtaler om ny kunnskap og forskning. Forskere fra UiA holder foredrag med utgangspunkt i egen forskning og/eller egne erfaringer med utdanning og forskning. Vi lover varierte tema og hørverdige foredragsholdere. Her risikerer vi alle å lære noe nytt.

Arrangementet ledes av professor emeritus Dag G. Aasland.

Tid: Kl. 13.00 Sted: Grimstad bibliotek Fri entré

Roar Solheim

Tema: Fugler i nærmiljøet

Mange har stor glede av å legge ut eller henge ut mat til småfuglene og av å sette opp fuglekasser.

Hva er viktig å huske på, hva er en god foring av fugl og stell av fuglekasser og hva betyr dette som en trivselsfaktor for mennesker?

Foredragsholder:

Roar Solheim

er forsker og 1. konservator i zoologi ved Naturmuseum og botanisk hage, Universitetet i Agder

Arrangører:

Universitetet i Agder i samarbeid med Grimstad bibliotek

UiA har lørdagsuniversitet i Arendal, Flekkefjord, Grimstad, Kristiansand, Mandal og Risør

Program i de ulike byene finner du på www.uia.no/loerdagsuniversitetet