1. juni 2023

Påmeldingsfrist

29. mai kl 13:00

Gratis

Lansering av nytt spill og unik vandretur om andre verdenskrig i Kristiansand

Bli med på et seminar som lanserer nye og innovative verktøy som kan hjelpe oss å lære om andre verdenskrig og andre deler av mørk historie.

1 juni
kl 09:00 - 15:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

29 mai

Gratis

Universitetet i Agder (UiA) og ARKIVET freds- og menneskerettighetssenter vil denne torsdag 1. juni presentere spillet / appen Historiejakten som skal lære oss å vurdere kritisk ulike kilder som ønsker å fortelle om andre verdenskrig i Kristiansand. Dette spillet skal brukes på ARKIVET framover, og det passer også godt i historie og samfunnsfag på videregående skoler.

Det vil også lanseres en ny digital/fysisk vandretur (app) i fotsporene av andre verdenskrig, der vi går fra Odderøya, gjennom en rekke stoppesteder knyttet til krigen i Kristiansand og ender opp på ARKIVET. Denne turen er ment å passe både for turister og skoleklasser.

Denne dagen vil alle få mulighet til å prøve både spillet og vandreturen.

Se fullstendig program på ARKIVETs side.