12. okt 2022

Ingen frist angitt

Gratis

Inspirasjonsdag om realfag på Campus Grimstad

For elever og lærere i videregående skole

(Illustrasjonsbilde: Tekna)

12 okt
kl 10:00 - 13:30

Legg til kalender

Campus Grimstad

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Gratis

Få et unikt innblikk i hva realfag brukes til, og inspirasjon til hvorfor DU bør studere realfag!

Tekna og Universitetet i Agder er tilbake med en ny inspirasjonsdag om realfag for elever og lærere i videregående skole!

Hold av datoen og meld dere på allerede nå.

På programmet står:

• Et sprudlende og inspirerende "foredrag" av Magnus Dehli Vigeland, matematiker og sirkusartist
  • Faglige og inspirerende foredrag av kjente realfagsambassadører, som snakker om interessante og fremtidsrettede temaer. Vi skal blant annet innom racerbilproduksjon, gjenvinning, matematikk og vi får høre fra realfagsstudenter om hva de egentlig driver med når de går på Universitetet.
  • Gratis lunsj

NB: Endelig program legges ut når det nærmer seg og endringer kan forekomme.

Det er et annerledes tilbud og vi ønsker å få fram mangfoldet av studier innenfor realfag og de spennende arbeidsmulighetene det medfører med en grad innen matematisk-naturvitenskapelige fag.

Arrangører: Tekna Realfagslærerne, Tekna Vest-Agder avdeling, Tekna Aust-Agder avdeling, Universitetet i Agder, MatRIC

Spørsmål? Send epost til distriktskontorleder for Tekna i Agder, Kenneth Stubhaug Karlsen.