12. okt 2022

Påmeldingsfrist

10. nov kl 15:00

Frokostseminar: Musikkbransjen og opphavsretten i NFTenes tid

Frokostseminar Handelshøyskolen ved UiA - posterbilde.

Det er tid for et nytt frokostseminar på Handelshøyskolen ved UiA!

Tema:

Musikkbransjen og opphavsretten i NFTenes tid

Det å kunne eie en NFT, en Non-fungible token, har åpnet et nytt digitalt marked for kultursektoren - og det har vært en enorm hype knyttet til fenomenet.

Men hva er egentlig en NFT?

Siri-Helen Egeland

Hvordan har dette nye digitale markedet påvirket musikkindustrien?

Og har det noe med opphavsrett å gjøre?

Vi utforsker NFTenes verden fra ulike synsvinkler.

Innledere

Siri-Helen Egeland - universitetslektor ved Institutt for rettsvitenskap, Handelshøyskolen ved UiA
Daniel Nordgård - førsteamanuensis ved Institutt for rytmisk musikk, Universitetet i Agder

Daniel Nordgård

Parkering

Du kan parkere på gjesteparkeringsplassene ved brakkene i Kunnskapsparken. Det koster 20 kroner per time. Parkeringen er app-basert, og kan kun brukes ved å bruke appene til enten EasyPark eller Apcoa.

Vi er opptatt av å tilpasse oss GDPR. Gi oss tillatelse til å sende deg informasjon om seminarer og konferanser ved Handelshøyskolen UiA.
Følg med på nettsiden for mer informasjon om tema for de neste seminarene. Som vanlig er seminarene den andre onsdag i hver måned. I tillegg til faglig påfyll byr vi på en god frokostbuffet.

Les mer om tidligere frokostseminarer og planlagt program:
Dersom du ønsker å stå på invitasjonslista til seminarene, eller kjenner noen andre som vil, kontakt arrangementsansvarlig miriam.h.joakimsen@uia.no

Velkommen til oss på Handelshøyskolen ved UiA!

Med vennlig hilsen programkomiteen:

Universitetslektor Stine Rye Bårdsen
Førsteamanuensis Anne Wenche Emblem