0
Hopp til hovedinnhold

Tidspunkt

20. aug 2019
kl 10:00 - 18:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Kontaktperson

Disputas: Soern Finn Menning om barn og nysgjerrighet

Tidspunkt

20 aug
kl 10:00 - 18:00

Legg til kalender

Sted

Arne Garborgs auditorium – B1-006, Campus Kristiansand

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Kontaktperson

Soern Finn Menning disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen Curiosity – A value loaded notion. Exploring practices around curiosity in Early Childhood Education and Care (ECEC) in Norway tirsdag 20. august 2019.

Soern Finn Menning disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen Curiosity – A value loaded notion. Exploring practices around curiosity in Early Childhood Education and Care (ECEC) in Norway tirsdag 20. august 2019.

Universitetslektor Soern Finn Menning ved Institutt for pedagogikk disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen Curiosity – A value loaded notion. Exploring practices around curiosity in Early Childhood Education and Care (ECEC) in Norway tirsdag 20. august 2019.

Han har fulgt doktorgradsprogrammet ved Fakultet for humaniora og pedagogikk med spesialisering i religion, etikk, historie og samfunn.

Les Soern Finn Mennings egen oppsummering av avhandlingen:

Kandidaten: Soern Finn Menning (1975, München, Tyskland) har Bachelor (hons) Film and Video fra London College of Communication (2000), Bachelor Førskolelærer fra OsloMet-Storbyuniversitet (2012), Master i Barnehagepedagogikk (2014) «Nysgjerrighetens muligheter - en utforskning av nysgjerrighet som et aspekt ved kvalitet på småbarnsavdeling gjennom constructing grounded theory». Nå ansatt som universitetslektor ved Institutt for Pedagogikk, Universitet i Agder.

Prøveforelesning og disputas finner sted i Arne Garborgs auditorium – B1-006, tirsdag 20. august 2019.

Disputasen blir ledet av prodekan Årstein Justnes.

Prøveforelesning kl 10:00

Disputas kl 12:00

Oppgitt emne for prøveforelesning«Pedagogical practice as a normative resource in educational theory»

Tittel på avhandling: Curiosity – A value loaded notion. Exploring practices around curiosity in Early Childhood Education and Care (ECEC) in Norway

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert. Avhandlingen vil være tilgjengelig til utlån ved Universitetsbiblioteket. Det vil bli også lagt ut noen eksemplarer av avhandlingen til utlån i lokalet hvor disputasen finner sted.

Opponenter:

Førsteopponent: Professor Geir Afdal, MF vitenskapelig høyskole

Annenopponent: Professor emeritus Stig Broström,  DPU – Danmarks institut for Pædagogik og Uddanelse, Aarhus universitet

Bedømmelseskomitéen er ledet av professor Aslaug Kristiansen, UiA

Veiledere i doktorgradsarbeidet var professor Elisabet Haakedal, UiA (hovedveileder) og professor Paul Egil Leer-Salvesen, UiA (bi-veileder)