22. april 2022

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Naome Otiti: Menneskelige ressurser og sosiale entreprenører i mikrofinans

Disputasen foregår både på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

Naome Otiti fra Handelshøyskolen ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Human Resources and Performance in Social Enterprises: Evidence from Microfinance Institutions» fredag 22. april 2022. (Foto: Privat)

Naome Otiti fra Handelshøyskolen ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Human Resources and Performance in Social Enterprises: Evidence from Microfinance Institutions» fredag 22. april 2022. (Foto: Privat)

kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Naome Otiti fra Handelshøyskolen ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Human Resources and Performance in Social Enterprises: Evidence from Microfinance Institutions» fredag 22. april 2022.

Hun har fulgt doktorgradsprogrammet ved Handelshøyskolen ved UiA, med spesialisering i Internasjonal business.

Slik oppsummerer Naome Otiti selv avhandlingen:

Prøveforelesning og disputas finner sted i Auditorium B3 007, Campus Kristiansand og digitalt i konferanseprogrammet Zoom (lenke under).

Disputasen blir ledet av dekan Roger Henning Normann, Handelshøyskolen ved Universitetet i Agder.

Prøveforelesning fredag 22. april kl 10:15

Disputas fredag 22. april kl 12:00

Oppgitt emne for prøveforelesning: «Tensions in hybrid organizations»

Tittel på avhandling: «Human Resources and Performance in Social Enterprises: Evidence from Microfinance Institutions»

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert.

Avhandlingen er tilgjengelig her:

Kandidaten: Naome Otiti (1992, Uganda) Bachelor of Commerce, Makerere University, Kampala, Uganda, Master of Science in Business Administration, Universitetet i Agder (2017). Master thesis: Should microfinance institutions hire staff from the same socioeconomic status as their clients? I dag arbeider hun som universitetslektor og forskningsassistent ved CERSEM - Center for Research on Social Enterprises and Microfinance (CERSEM)  ved Universitetet i Agder.

Opponenter:

Førsteopponent: Professor Anne-Claire Pache, ESSEC Business School, Frankrike

Annenopponent: Professor Marek Hudon, Solvay Brussels School of Economics and Management, Université libre de Bruxelles, Belgia

Bedømmelseskomitéen er ledet av professor emeritus Lars Oxelheim, Universitetet i Agder

Veiledere i doktorgradsarbeidet var professor Roy Mersland, UiA (hovedveileder), og førsteamanuensis Kjetil Andersson (medveileder)

Slik gjør du som publikum:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt må du melde deg som publikummer på denne lenken:

Du får en Zoom-lenke i retur. (Her er framgangsmåten for å bruke Zoom: support.zoom.us om du ikke kommer inn ved å klikke på lenken.)

Vi ber publikum om å ankomme digitalt tidligst ti minutter før oppgitt tid - det vil si til prøveforelesningen 10:05 og disputasen tidligst 11:50. Etter disse klokkeslettene kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen. Videre ber vi om at publikum slår av mikrofon og kamera, og har dette avslått under hele arrangementet. Det gjør du nederst til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio i innledningen i disputasen, med tidsfrister. Det er en forutsetning at opponenten har lest avhandlingen. Disputasleders e-post er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen. Spørsmål om ex auditorio kan sendes til disputasleder Roger Henning Normann på e-post roger.h.normann@uia.no