Jump to main content

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Konrad Johan Jensen: Banestyring av hydrauliske kraner med hengende last

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

Konrad Johan Jensen fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Development of Motion Control Systems for Hydraulically Actuated Cranes with Hanging Loads» tirsdag 28. februar 2023. (Foto: Privat)

Konrad Johan Jensen fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Development of Motion Control Systems for Hydraulically Actuated Cranes with Hanging Loads» tirsdag 28. februar 2023. (Foto: Privat)

28 feb
kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Konrad Johan Jensen fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Development of Motion Control Systems for Hydraulically Actuated Cranes with Hanging Loads» tirsdag 28. februar 2023.

Han har fulgt doktorgradsprogrammet ved Fakultet for teknologi og realfag ved UiA, med spesialisering i ingeniørvitenskap, forskningsområde mekatronikk.

Les Konrad Johan Jensens egen oppsummering av avhandlingen:

Prøveforelesning og disputas finner sted i Auditorium C2 040, Campus Grimstad og digitalt i konferanseprogrammet Zoom (lenke under).

Disputasen blir ledet av instituttleder Paul R. Svennevig, Institutt for ingeniørvitenskap Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder.

Prøveforelesning tirsdag 28. februar kl 10:15

Disputas tirsdag 28. februar kl 12:15

Oppgitt emne for prøveforelesning: «Electro-mechanical and hydraulic actuation of large robotic systems -main principles and pros and cons»

Tittel på avhandling: «Development of Motion Control Systems for Hydraulically Actuated Cranes with Hanging Loads»

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert.

Avhandlingen er tilgjengelig her:

Kandidaten: Konrad Johan Jensen (1991, Lier) Bachelor i Fornybar energi ved UiA (2013), mastergrad i Mekatronikk ved UiA (2015). Han har arbeidet deltid i avdelingen for kran og vinsj i National Oilwell Varco (2013-2015). Han arbeider nå som utviklingsingeniør ved Oceaneering Rotator på Nodeland i Songdalen i Kristiansand.

Opponenter:

Førsteopponent: Prof.-Dr. em. Rudolf Scheidl, Johannes Kepler Universitet, Linz, Østerrike

Annenopponent: Førsteamanuensis Anders Hedegaard Hansen, Aalborg universitet, Danmark

Bedømmelseskomitéen er ledet av førsteamanuensis Margrethe Wold, Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder

Veiledere i doktorgradsarbeidet var førsteamanuensis Morten Kjeld Ebbesen, Universitetet i Agder (hovedveileder) og professor Michael Rygaard Hansen, Universitetet i Agder (medveileder)

Slik gjør du som online publikum:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt må du melde deg som publikummer på denne lenken:

Du får en Zoom-lenke i retur. (Her er framgangsmåten for å bruke Zoom: support.zoom.us om du ikke kommer inn ved å klikke på lenken.)

Vi ber online publikum om å ankomme digitalt tidligst ti minutter før oppgitt tid - det vil si til prøveforelesningen 10:05 og disputasen tidligst 12:05. Etter disse klokkeslettene kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen. Videre ber vi om at online publikum slår av mikrofon og kamera, og har dette avslått under hele arrangementet. Det gjør du nederst til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio i innledningen i disputasen. Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Den som stiller spørsmål bør ha lest avhandlingen. Kontaktpersonens e-post er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen, og spørsmål ex auditorio fra online publikum kan sendes til Emma Elisabeth Horneman på e-post emma.e.horneman@uia.no Ved spørsmål ex auditorio fra salen henvender spørsmålsstiller seg til disputasleder senest i pausen mellom opponentene.