13. sep 2022

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Dipendra Subedi: Modellering og kontroll av fleksible lenke-manipulatorer

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

Dipendra Subedi fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Modeling and Control of Flexible Link Manipulators» tirsdag 13. september 2022. (Foto: Privat)

13 sep
kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Dipendra Subedi fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Modeling and Control of Flexible Link Manipulators» tirsdag 13. september 2022.

Han har fulgt doktorgradsprogrammet ved Fakultet for teknologi og realfag ved UiA, med spesialisering i ingeniørvitenskap , forskningsområde mekatronikk.

Doktorgradsarbeidet er finansiert av Norges forskningsråd gjennom prosjekt 237896 ved UiAs SFI Offshore Centre.

Les Dipendra Subedis oppsummering av avhandlingen:

Prøveforelesning og disputas finner sted i Auditorium C2 040, Campus Grimstad og digitalt i konferanseprogrammet Zoom (lenke under).

Disputasen blir ledet av førsteamanuensis Margrethe WoldFakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder.

Prøveforelesning tirsdag 13. september kl 10:15

Disputas tirsdag 13. september kl 12:15

Oppgitt emne for prøveforelesning«Force control of robotic manipulators: state of the art and current challenges»

Tittel på avhandling: «Modeling and Control of Flexible Link Manipulators»

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert.

Avhandlingen er tilgjengelig her:

Kandidaten: Dipendra Subedi (16.02.1993, Baglung, Nepal) Bachelor of Engineering (Electrical and Electronics Engineering) Anna University, India (2014), MSc. (Advanced Robotics) I Year - University of Genoa, Italy (2016), MSc. (Advanced Robotics) II Year - Jaume I University, Spain (2017)

Opponenter:

Førsteopponent: Førsteamanuensis (førstelektor ph.d.) Yiannis Karayiannidis, Lunds Universitet, Sverige

Annenopponent: Professor Jan Tommy Gravdahl, NTNU

Bedømmelseskomitéen er ledet av førsteamanuensis Souman Rudra, Universitetet i Agder

Veiledere i doktorgradsarbeidet var førsteamanuensis Ilya Tyapin, Universitetet i Agder (hovedveileder) og professor Geir HovlandUniversitetet i Agder (medveileder)

Slik gjør du som online publikum:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt må du melde deg som publikummer på denne lenken:

Du får en Zoom-lenke i retur. (Her er framgangsmåten for å bruke Zoom: support.zoom.us om du ikke kommer inn ved å klikke på lenken.)

Vi ber online publikum om å ankomme digitalt tidligst ti minutter før oppgitt tid - det vil si til prøveforelesningen 10:05 og disputasen tidligst 12:05. Etter disse klokkeslettene kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen. Videre ber vi om at online publikum slår av mikrofon og kamera, og har dette avslått under hele arrangementet. Det gjør du nederst til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio i innledningen i disputasen. Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Den som stiller spørsmål bør ha lest avhandlingen. Kontaktpersonens e-post er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen, og spørsmål ex auditorio fra online publikum kan sendes til Kristine Evensen Reinfjord på e-post kristine.reinfjord@uia.no. Ved spørsmål ex auditorio fra salen henvender spørsmålsstiller seg til disputasleder senest i pausen mellom opponentene.