10. mars 2023

Campus Grimstad

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Charl Maree i kunstig intelligens (AI)

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Campus Grimstad

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Charl Maree fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Affinity-Based Reinforcement Learning: A New Paradigm for Agent Interpretability» fredag 10. mars 2023. (Foto: Privat)

Han har fulgt doktorgradsprogrammet ved Fakultet for teknologi og realfag ved UiA, med spesialisering i IKT (Informasjons- og kommunikasjonsteknologi), forskningsområde kunstig intelligens (AI).

Prøveforelesning og disputas finner sted i Auditorium TBA, Campus Grimstad og digitalt i konferanseprogrammet Zoom (lenke under).

Disputasen blir ledet av (TBA) Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder.

Prøveforelesning: Fredag 10. mars kl 10:15

Disputas: Fredag 10. mars kl 12:15

Oppgitt emne for prøveforelesning: «TBA»

Tittel på avhandling: «Affinity-Based Reinforcement Learning: A New Paradigm for Agent Interpretability»

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert.

Avhandlingen er tilgjengelig her:

Kandidaten: Charl Maree

Opponenter:

Førsteopponent: Professor Ann Nowé, AI-VUB Lab, Vrije Universiteit Brussel, Belgia

Annenopponent: Professor Kary Främling, Wallenberg AI, Universitetet i Umeå, Sverige

Bedømmelseskomitéen er ledet av førsteamanuensis Turgay Celik, Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder

Veileder i doktorgradsarbeidet var Universitetet i Agder Christian Omlin.

Slik gjør du som online publikum:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt må du melde deg som publikummer på denne lenken.

Du får en Zoom-lenke i retur. (Her er framgangsmåten for å bruke Zoom: support.zoom.us om du ikke kommer inn ved å klikke på lenken.)

Vi ber online publikum om å ankomme digitalt tidligst ti minutter før oppgitt tid - det vil si til prøveforelesningen 10:05 og disputasen tidligst 12:05. Etter disse klokkeslettene kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen. Videre ber vi om at online publikum slår av mikrofon og kamera, og har dette avslått under hele arrangementet. Det gjør du nederst til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio i innledningen i disputasen. Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Den som stiller spørsmål bør ha lest avhandlingen. Kontaktpersonens e-post er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen, og spørsmål ex auditorio fra online publikum kan sendes til Emma Elisabeth Horneman på e-post emma.e.horneman@uia.no Ved spørsmål ex auditorio fra salen henvender spørsmålsstiller seg til disputasleder senest i pausen mellom opponentene.