12. des 2022

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Disputas: Alfredo Ignacio Sanchez Garcia: Teoretiske studier i solcellefysikk

Disputasen foregår på campus og digitalt. Se nederst på siden hvordan publikum kan overvære disputasen digitalt (online).

Alfredo Ignacio Sanchez Garcia fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Theoretical Studies in Solar Cell Physics» mandag 12. desember 2022. (Foto: Privat)

Alfredo Ignacio Sanchez Garcia fra Fakultet for teknologi og realfag ved UiA disputerer for ph.d.-graden med avhandlingen «Theoretical Studies in Solar Cell Physics» mandag 12. desember 2022. (Foto: Privat)

12 des
kl 10:15 - 23:00

Legg til kalender

Påmeldingsfrist

Ingen frist angitt

Han har fulgt doktorgradsprogrammet ved Fakultet for teknologi og realfag ved UiA, med spesialisering i ingeniørvitenskap, forskningsområde fornybar energi.

Les  Alfredo Ignacio Sanchez Garcias egen oppsummering av avhandlingen:

Prøveforelesning og disputas finner sted i Auditorium C2 040, Campus Grimstad og digitalt i konferanseprogrammet Zoom (lenke under).

Disputasen blir ledet av instituttleder Paul Ragnar Svennevig, Institutt for ingeniørvitenskap, Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder.

Prøveforelesning mandag 12. desember kl 10:15

Disputas mandag 12. desember kl 12:15

Oppgitt emne for prøveforelesning: «Application of Machine Learning to Material Science»

Tittel på avhandling: «Theoretical Studies in Solar Cell Physics»

Søk etter avhandlingen i AURA - Agder University Research Archive, som er et digitalt arkiv for vitenskapelige artikler, avhandlinger og masteroppgaver fra ansatte og studenter ved Universitetet i Agder. AURA blir jevnlig oppdatert.

Avhandlingen er tilgjengelig her:

Paper V er tatt ut av avhandlingen til den blir publisert. Fullstendig avhandling kan fås ved henvendelse til fakultetet - se kontaktperson i venstre spalte.

Kandidaten: Alfredo Ignacio Sanchez Garcia (1993, Valencia, Spania) Bachelor of Science (B.Sc.) in Physics, University of Valencia (2015), Master of Science (M.Sc.) in Physics, NTNU (2017). I dag arbeider han som forsker ved SINTEF, i «Solar Energy and Materials» gruppen.

Opponenter:

Førsteopponent: Dr. rer. nat. Rebekka Eberle, Forsker, Freinhofer IAF, Freiburg, Tyskland

Annenopponent: Dr. Junjie Zhu, Forsker I, Institutt for energiteknikk (IFE), Kjeller, Norge

Bedømmelseskomitéen er ledet av førsteamanuensis Svein Olav G. Nyberg, Fakultet for teknologi og realfag, Universitetet i Agder

Veiledere i doktorgradsarbeidet var førsteamanuensis Rune Strandberg, Universitetet i Agder (hovedveileder) og professor emeritus Tor Oskar Sætre, Universitetet i Agder (medveileder)

Slik gjør du som online publikum:

Disputasen er åpen for alle, men for å følge prøveforelesning og disputas digitalt må du melde deg som publikummer på denne lenken:

Du får en Zoom-lenke i retur. (Her er framgangsmåten for å bruke Zoom: support.zoom.us om du ikke kommer inn ved å klikke på lenken.)

Vi ber online publikum om å ankomme digitalt tidligst ti minutter før oppgitt tid - det vil si til prøveforelesningen 10:05 og disputasen tidligst 12:05. Etter disse klokkeslettene kan du når som helst forlate og komme inn igjen i disputasen. Videre ber vi om at online publikum slår av mikrofon og kamera, og har dette avslått under hele arrangementet. Det gjør du nederst til venstre i bildet når du er i Zoom. Vi anbefaler å velge «Speaker view». Dette velger du oppe til høyre i bildet når du er i Zoom.

Opponent ex auditorio:

Disputasleder inviterer til spørsmål ex auditorio i innledningen i disputasen. Tidsfrist for å stille spørsmål er senest i løpet av pausen mellom opponentene. Den som stiller spørsmål bør ha lest avhandlingen. Kontaktpersonens e-post er tilgjengelig i chat-funksjonen under disputasen, og spørsmål ex auditorio fra online publikum kan sendes til Kristine Evensen Reinfjord på e-post kristine.reinfjord@uia.no Ved spørsmål ex auditorio fra salen henvender spørsmålsstiller seg til disputasleder senest i pausen mellom opponentene.